Člen organizačného výboru OH v Tokiu má problémy. Je podozrivý z úplatkárstva

Zhasínanie olympijského ohňa na OH Tokio 2020 / 2021.
Zhasínanie olympijského ohňa na OH Tokio 2020 / 2021. (Autor: TASR/AP)
SITA|6. sep 2022 o 14:27

Aoki Holdings zabezpečovala odevy pre účastníkov OH v Tokiu.

TOKIO. Bývalý člen organizačného výboru OH v Tokiu Harujuki Takahaši je podozrivý v ďalšom prípade korupcie.

Japonská prokuratúra ho v auguste zatkla, lebo údajne zobral úplatok od bývalého šéfa spoločnosti Aoki Holdings a dvoch jeho zamestnancov za to, že firma bola jedným z hlavných sponzorov vlaňajšej olympiády.

Teraz Takahašiho podozrievajú aj z toho, že vzal 76 miliónov jenov (približne 542-tisíc eur) od tokijského vydavateľstva Kadokawa, polícia totiž v utorok zatkla dvoch funkcionárov tejto spoločnosti Tošijukiho Jošiharu a Kjodžiho Maniwu.

Predseda spoločnosti Cuguhiko Kadokawa, ktorý nepatrí medzi podozrivých, podľa japonských médií poprel, že niekto z jeho zamestnancov dával úplatky. Japonská prokuratúra tiež v pondelok vykonala razie v sídlach spoločnosti Daiko Advertising v Osake a Tokiu v rámci vyšetrovania korupcie súvisiacej s olympiádou.

Nikoho však nezatkla. Takahaši je stále vo väzbe a naďalej popiera, že bral úplatky. Tvrdí, že spomenutí sponzori hier mu platili za poradenstvo.

Aoki Holdings zabezpečovala odevy pre účastníkov OH v Tokiu a tiež predávala licencované produkty s olympijským logom. Oficiálnym sponzorom vlaňajšej letnej olympiády sa spoločnosť stala rok po tom, ako Takahaši údajne zobral úplatok.

Polícia zadržala aj vedúceho predstaviteľa spoločnosti Kazumasa Fukamiho pre podozrenie z toho, že úplatok prijal. Vedúci organizačného výboru OH v Tokiu Seiko Hašimoto uviedol, že bude spolupracovať s vyšetrovateľmi.

Takahaši vraj tiež prijal milióny dolárov za to, že loboval u členov Medzinárodného olympijského výboru (MOV), aby OH v roku 2020 organizovalo Tokio. V minulosti pracoval pre veľkú japonskú reklamnú agentúru Dentsu, ktorá sa tiež zaslúžila o pridelenie hier Tokiu.

Starala sa o všetky marketingové záležitosti okolo OH a vďaka sponzorským zmluvám s miestnymi spoločnosťami získala takmer tri miliardy eur. Celkové náklady na usporiadanie hier boli vo výške 12,7 miliardy eur.

Nachádzate sa tu: