Formulu 1 ovládli Američania. Sú marketingoví géniovia, zo športu spravili šou

Max Verstappen a Lewis Hamilton.

Formulu 1 ovládli Američania. Sú marketingoví géniovia, zo športu spravili šou

Max Verstappen a Lewis Hamilton. (Autor: Úprava - Sportnet)
Max Verstappen a Lewis Hamilton.
Max Verstappen a Lewis Hamilton. (Autor: Úprava - Sportnet)
Martin Kozinka|25. feb 2023 o 07:30

Seriál F1 čaká ďalšia prelomová sezóna.

BRATISLAVA. Sedemdesiata štvrtá sezóna formuly 1 je za dverami. Už ďalší víkend (3.-5. marca) odštartuje ročník 2023 pretekmi v Bahrajne.

Portál Sportnet vám ponúkne pred začiatkom novej sezóny, ako aj počas nej, niekoľko zaujímavých postrehov.

Záujem o F1 je na vzostupe. Kto sa skrýva za promovaním trendu kráľovnej motošportu?

Bernie Ecclestone sa stal generálnym riaditeľom formuly 1 v 70. rokoch. Je spravodlivé povedať, že počas svojho dlhoročného pôsobenia zmenil tento šport.

Na druhej strane si za posledné obdobie zavaril neustálymi ofenzívnymi poznámkami na adresu Lewisa Hamiltona, zatajovaním majetku, či silným podporovaním ruského prezidenta Vladimira Putina.

Okrem toho, Ecclestone je tradicionalista. Nie je tajomstvom, že ak by zostal vo vedení dodnes, formula 1 by nezažila taký “boom”, aký v nej v súčasnosti prebieha.

Nedávny celosvetový prieskum portálu Motorsport Network ukázal, že priemerný vek fanúšikov F1 klesol od roku 2017 z 36 na 32 rokov. Navyše za zdvojnásobil aj záujem žien.

Celkovo sa záujem o sledovanie formuly 1 zvýšil. Dôvod? Nový majiteľ. 

Drive to Survive je celosvetový hit

Spoločnosť Liberty Media kúpila Formula One Group koncom roka 2016. Prvým cieľom bolo preraziť na americkom trhu, ďalším posunúť medializáciu na novú úroveň.

Americká spoločnosť vedela, že v F1 sa skrýva obrovský potenciál.

Od roku 2017 sú profily formuly 1 na sociálnych sieťach najviac rastúcimi v počte sledovateľov spomedzi všetkých športových profilov na svete. 

Používanie sociálnych sietí na rôznych platformách umožnilo fanúšikom sledovať a zisťovať najnovšie správy zo zákulisia. 

Stále to však nebolo ono.

Čísla síce neustále rástli, ale americká spoločnosť stále videla nevyužitý potenciál. Na scénu tak prišiel Netflix.

Súvisiaci obsah

Nachádzate sa tu:
Domov»Formula 1»Formulu 1 ovládli Američania. Sú marketingoví géniovia, zo športu spravili šou