Stanovisko RTVS
Stanovisko RTVS poskytol mailom Juraj Kadáš, PR manažér sekcie marketingu a komunikácie.
RTVS je nezávislá verejnoprávna inštitúcia (nie štátna, ako nesprávne uvádza pán Kližan), jej úlohou je zo zákona poskytovanie programovej služby, ktorá je univerzálna z hľadiska svojho geografického dosahu, programovo rozmanitá, pripravovaná na zásade redakčnej nezávislosti prostredníctvom kvalifikovanej pracovnej sily a s pocitom spoločenskej zodpovednosti, a ktorá rozvíja kultúrnu úroveň poslucháčov a divákov, poskytuje priestor súčasným kultúrnym a umeleckým aktivitám, sprostredkúva kultúrne hodnoty iných národov a je financovaná najmä z verejných prostriedkov.
Tvoria ju spravodajské, publicistické, dokumentárne, dramatické, hudobné, športové, zábavné a vzdelávacie programy, programy pre deti a mládež iné programy, ktoré sú založené na zásadách demokracie a humanizmu a prispievajú k právnemu vedomiu, etickému vedomiu a k environmentálnej zodpovednosti verejnosti."
Úlohou RTVS je teda omnoho viac, ako len vysielať športové prenosy. Napriek tomu a napriek svojej finančnej situácii, ktorá v súčasnosti neumožňuje prevádzku tretieho programu, sa snažíme uspokojiť fanúšikov všetkých športov na dvoch programových službách Jednotke a Dvojke. Berieme pri tom do úvahy svoje možnosti, zmluvné záväzky, záujem divákov, ako aj výkonnosť našich reprezentantov.
Napríklad v spomínanú nedeľu 20. septembra sme hľadali a podľa nášho názoru aj našli kompromisný spôsob ako uspokojiť nielen tenisových fanúšikov, ale aj priaznivcov vodného slalomu na divokej vode (vysielali sme MS z Londýna), hokeja (vysielali sme Tipsport Ligu), futbalu (Fortuna liga) ako aj cyklistiky (MS).
Sme presvedčení, že RTVS počas víkendu priniesla vo svojom vysielaní všetky dôležité športové momenty, dodržala svoje zmluvné záväzky a aj naďalej trváme na tom, že RTVS bola, je a chce byť pri všetkých významných úspechoch slovenského športu.
Pripomíname, že play-off Davis Cupu sme vysielali od piatka do nedele na Dvojke a na treťom online streame na webe, ktorý bol vytvorený špeciálne pre tento účel. O tejto skutočnosti sme informovali športových fanúšikov v živom vysielaní RTVS, na Facebooku a tiež prostredníctvom správy, ktorú sme distribuovali médiám.