BRATISLAVA. Nie je to Paríž – Roubaix, povedali odborníci, pretekári aj športoví riaditelia. Piata etapa na Tour de France poslala cyklistov aj na staré kamenné cesty, ktoré preslávila francúzska klasika. Pre jej náročnosť sa jej hovorí aj Peklo Severu.
Šéfovia tímov zhodne vravia, že pavé nepatria na Tour. Pavé prinášajú choas, pády a zranenia.
„Viacero úsekov z tejto etapy je na hrane. Patria k cyklistiike, ale nie som si istý, či patria aj na Grand Tour. Ale takto to je,“ komentoval pre isport.cz športový riaditeľ tímu Bahrain Roman Kreuziger.
V klasickej etape by počet krízových situácií pre každý tím bol výrazne nižšší. V stredu sa stalo, že tím Jumbo Visma musel v priebehu pár kilometrov riešiť až dve.
Najskôr potreboval Jonas Vingegaard vymeniť po páde bicykel. Došlo k sérii zastavení a výmien, ktoré pripomínali skôr komédiu. Najskôr sadol na bicykel, ktorý bol preňho príliš veľký.
Následne mu dal svoj bicykel ďalší kolega. Keď si naňho už Vingegaard sadol, prišlo tímové auto a dostal náhradný. Po svoj bicykel tak šprintoval kolega, ktorý mu dal pred malou chvíľou svoj.
Stačí málo a aj práca veľkého tímu vyzerá na záberoch v televízii nekoordinovane. Je to však aj dôsledok okolností v etape, keďže tímové autá nie sú stále za cyklistami kvôli úsekom pavé.
„Bol to deň úplne na hovno,“ hovoril pre Sporza športový riaditeľ tímu Jumbo Grischa Niermann.
„Na niektoré veci môžeme upozorňovať pretekárov aj stokrát, ale v zápale pretekov a pri vysokom srdcovom tepe sa stáva aj toto,“ opisoval.