Najslávnejší, najúspešnejší a najbohatší slovenský klub môže zmeniť kurz. Majiteľ Slovana Ivan Kmotrík starší pred pár dňami opäť priznal, že premýšľa nad tým, že futbalový klub predá.
Výmena majiteľa je však komplikovaný proces, ktorý trvá niekoľko mesiacov.
Finančný odborník JAN BRABEC zo spoločnosti Deloitte pomáha trebárs futbalovej Plzni nájsť strategického partnera. V rozhovore pre Sportnet vysvetľuje aj to, ako sa predáva futbalový klub.
Akú hodnotu či cenu má elitný klub z Česka či Slovenska?
Z čoho všetkého sa vychádza pri tvorbe ceny klubu?
Je tam niekoľko faktorov. Napríklad merchandising, z ktorého ťažia skôr svetové veľkokluby. Žiaľ, príjmy z predaja dresov, suvenírov, či šálov sú v Česku a na Slovensku zanedbateľné. Pomerne dôležité je, či klub vlastní štadión. Ani to však nebýva vždy výhoda.
Prečo?