Streda, 1. decembra, 2021Meniny má Edmund

UEFA zaznamenáva rekordný divácky záujem o ME 2020

Oficiálne logo EURO 2020. (Autor: TASR/AP)
SITA|11. júl 2019 o 14:33

Až 86 percent žiadostí o vstupenky o zápasy v Petrohrade odoslali ruskí fanúšikovia.

BRATISLAVA. Európska futbalová únia (UEFA) zaznamenala rekordný záujem fanúšikov o vstupenky na budúcoročné majstrovstvá Európy vo futbale.

V piatok popoludní sa skončí predaj vstupeniek na šampionát a o 1,5 milióna lístkov, ktoré sú v ponuke od 12. júna 2019, prejavilo záujem viac ako 14 miliónov ľudí z 207 krajín sveta.

Po žrebe skupín nová vlna predaja

UEFA najneskôr v polovici augusta zverejní, kto zo záujemcov si vstupenku bude môcť kúpiť. Informácie priniesol oficiálny web UEFA.

Ďalšia možnosť požiadať o nákup vstupeniek bude v decembri 2019 po žrebe základných skupín finálového turnaja, ktorý sa uskutoční 30. novembra v Bukurešti.

Tie si však budú môcť kúpiť fanúšikovia výberov jednotlivých národných zväzov, ktoré sa zúčastnia na šampionáte. Záujemcovia budú musieť splniť kritériá nastavené spomenutými zväzmi.

Šampionát naprieč celým kontinentom

Futbalové ME 2020 sa uskutočnia od 12. júna do 12. júla na dvanástich štadiónoch naprieč celým kontinentom.

Pôjde o symbolickú oslavu šesťdesiatročnice od konania prvého šampionátu na "starom kontinente". Až jedenásť z dvanástich hostiteľských štadiónov má kapacitu aspoň 50-tisíc divákov.

Spomedzi hostiteľských miest je zatiaľ najväčší dopyt po stretnutiach v Londýne, Mníchove a Amsterdame. Otvárací zápas turnaja v Ríme by chcelo naživo vidieť takmer 500-tisíc fanúšikov.

Medzi miestnym obyvateľstvom je najväčší záujem o lístky v Petrohrade, Londýne a Budapešti - viac ako 50 percent vstupeniek v týchto mestách si objednali priaznivci z hostiteľskej krajiny.

Až 86 percent žiadostí o vstupenky o zápasy v Petrohrade odoslali ruskí fanúšikovia.

Semifinálové zápasy v Londýne chce sledovať naživo 1,5 milióna priaznivcov, o niečo menší je zatiaľ záujem o finálový zápas - rovnako v londýnskom Wembley (1,3 milióna, pozn.). Približne každý druhý fanúšik si chce zakúpiť vstupenku aspoň do dvoch hostiteľských miest.

Súvisiace články