BRATISLAVA. V Hamburgu sa proti jeho existencii konala demonštrácia, pri pohárovom zápase v Drážďanoch priletela z tribúny býčia hlava, vo Frankfurte nahádzali fanúšikovia na trávnik skrutky, klince aj kamene.
Inde zaútočili na ich autobus.
Na internete vznikli skupiny, ktoré vystupujú proti klubu RB Lipsko s tým, že sú proti komercionalizácii futbalu.
Bundesliga má senzačného ťahúňa. Hráči s býkom na hrudi sú prvým lídrom súťaže z bývalej NDR od roku 1991, keď sa to načas podarilo Rostocku.
RB je navyše ako prvý nováčik v histórii súťaže po jedenástom kole stále bez prehry. A to všetko 390 týždňov a päť dní od vzniku alebo skôr vyšľachtenia klubu.
Až za Lipskom je o tri body najslávnejší a najbohatší nemecký klub Bayern Mníchov. „Je neuveriteľné, ako hráme a zbierame body. Nikto z nás niečo také nečakal," vyhlásil stredopoliar Dominik Kaiser.
Športový riaditeľ nováčika Ralf Ragnick pritom pred sezónou tvrdil: „Všetko, čo bude lepšie ako šestnáste miesto znamenajúce udržanie sa v súťaži, bez rečí berieme.“
Lipsko má však povesť najviac nenávideného klubu. Podľa mnohých ide o umelo vytvorený tím bez histórie a tradície, ktorý je iba platformou na prezentáciu bohatého sponzora.
Čo znamená RB v názve klubu?
Výrobca energetických nápojov Red Bull sa dlhý čas snažil do bundesligy preniknúť a s Lipskom sa mu to darí. Futbal je marketingový projekt na podporu predaja strategického nápoja. Rovnako ako formula 1.
Keď sa firma rozhodla vstúpiť do nemeckého futbalu, oslovila najskôr chradnúce tradičné kluby.
Z Mníchova 1860, Düsseldorfu i St. Pauli počula, že o jej peniaze nie je záujem.
Tak Lipsko kúpilo v roku 2009 licenciu na piatu najvyššiu súťaž od SSV Markranstädt a elegantne sa vyrovnalo aj s