ARLINGTON. Sobotný boxerský súboj medzi bývalým šampiónom v ťažkej váhe Mikom Tysonom a influencerom Jakeom Paulom je najnovším hitom Netflixu.
Streamovacia služba dúfa, že sa jej z tohto súboja podarí vyťažiť čo najviac. Tento medzigeneračný súboj má všetky predpoklady na to, aby sa stal hitom.
Päťdesiatsedemročný Tyson láka staršiu generáciu a 27-ročný Paul, ktorý sa preslávil na YouTube, osloví mladších fanúšikov zo sociálnych sietí.
Program, ktorý bude v noci z piatka na sobotu dostupný pre všetkých viac ako 280 miliónov predplatiteľov Netflixu bez ďalších poplatkov, by mohol byť vítanou zmenou pre amerických fanúšikov boxu, ktorí si zvykli dlhoročne priplácať za sledovanie významných zápasov na televíznej stanici HBO.
Reklama nie je hlavný spôsob zárobku
"Aktuálne je trend vo všetkých športoch presun niektorých podujatí na streamovacie platformy," povedal Bob Dorfman, veterán športového marketingu zo San Francisca.
"Toto sú dve obrovské osobnosti - ich súboj má potenciál stať sa najväčšou športovou udalosťou v oblasti streamovania."
VIDEO: Mike Tyson a Jake Paul počas váženia
Americká televízna sieť HBO v roku 2018 oznámila, že zo svojho programu vyraďuje priame prenosy z boxu, čím ukončila 45-ročný vzťah s týmto športom a zanechala po sebe vysielacie vákuum.
Spoločnosť Netflix sa už v minulosti zaoberala športovým obsahom, a to prostredníctvom exhibičných golfových a tenisových podujatí a mimoriadne populárneho dokumentárneho seriálu "Formula 1: Drive to Survive", ktorý sa zaslúžil o zvýšenie popularity automobilových pretekov v USA.
Zápas na 80-tisícovom štadióne AT&T v texaskom Arlingtone ako prvé naživo vysielané boxerské podujatie podporuje stratégiu Netflixu poskytovať vlastný obsah, ktorý diváci inde nenájdu.
Hoci zápas nebude mať tradičnú reklamu, má sponzorov, ktorých odkazy budú súčasťou naživo vysielaného podujatia.
Reklama nie je hlavný zdroj súčasných príjmov streamera, hoci jeho úroveň podporovaná reklamami rýchlo rastie. Tento týždeň dosiahol počet predplatiteľov 70 miliónov, kým v máji tohto roka ich bolo ešte 40 miliónov.
Je tradičné vysielanie ohrozené?
Neal Pilson, bývalý prezident CBS Sports, predpovedá, že streamovacie platformy a tradiční vysielatelia budú v dohľadnej budúcnosti existovať vedľa seba.
"Toto je jednorazová udalosť... Nezmení to odvetvie."
"Čo sa týka vysielania športu, stále sú kľúčové dohody s veľkými ligami ako MLS, NFL, Major League Baseball," dodal Pilson.
Aj tu však v posledných rokoch nastúpili na scénu streamovacie platformy. Spoločnosť Amazon Prime si v roku 2021 vybrala Thursday Night Football a MLS podpísala v roku 2022 10-ročnú megazmluvu s Apple TV v hodnote údajne 2,5 miliardy dolárov.
Major League Baseball podpísala so spoločnosťou Apple zmluvu na "Friday Night Baseball", čo je týždenný dvojzápas, aj v roku 2022.
Ligy sa prikláňajú k streamovaniu aj preto, že oslovujú takto globálne publikum vrátane mladších divákov, ktorí nesledujú bežnú televíziu.
Komisár MLS Don Garber uviedol, že streamovacia platforma spoločnosti Apple umožňuje MLS lepšie využívať globálnu základňu fanúšikov tohto športu.
"Videli sme, že je ťažké získať divákov a správne nastaviť ekonomiku lokálnych a regionálnych televízií - videli sme to v roku 2018," povedal Garber na summite Paley International Council počas týždňa.
"Chceli sme ísť na trh s globálnym balíkom... Máme predplatné, ktoré je globálne, každý z našich 600 zápasov je považovaný za 'Monday Night Football'."