BRATISLAVA. Vo svojich najlepších cyklistických sezónach zmenil Peter Sagan bodovaciu súťaž na Tour de France na súboj so sebou samým.
Svojou komplexnosťou ničil súperov, bol o triedu lepší a každým rokom zvyšoval bodové konto. Trápilo to aj organizátorov, ktorí sa uchýlili k úprave pravidiel.
Od roku 2015 sa za víťazstvo v rovinatej etape dostávalo viac bodov, a tak mali mať šprintéri väčšiu šancu konkurovať Saganovi. Aká bola realita?
V roku 2015 prehral André Greipel síce "len" o 66 bodov, no o rok neskôr mal Sagan 242-bodový náskok pred Marcelom Kittelom a v roku 2018 nechal Nóra Alexandra Kristoffa za sebou o takisto priepastných 231 bodov.
Vtedy si odborníci nevedeli predstaviť, že Sagan zelený dres na Tour nezíska.
Dnes je však situácia iná a zelený dres sa zdá byť pre slovenského cyklistu poriadne vzdialený.
Nižší je aj kurz na Pogačara
"Pôjdeme etapu za etapou a uvidíme, ako sa bude cítiť," reagoval športový riaditeľ TotalEnergies Ján Valach na otázku ohľadom šancí Petra Sagana na úspech v bodovacej súťaži.
Sagan pre Het Nieuwsblad povedal, že nič nie je nemožné, no jeho kondícia a tohtoročné výsledky ho nezaraďujú ani do širšieho okruhu favoritov.
Holandský portál WielerFlits zoradil favoritov podľa počtu hviezdičiek, no Sagan v zozname chýbal. Nedostal ani jednu hviezdičku. Nepočítajú s ním.
Niektoré stávkové kancelárie dokonca vypísali nižší kurz na Tadeja Pogačara než na sedemnásobného víťaza bodovačky.
A spomenuté flámske noviny? Aj tie dali Sagana až na záver.
"Skoro by sme zabudli, Tour de France sa zúčastňuje aj Peter Sagan. Boli roky, keď ste mu mohli dať zelený dres už pred štartom, no tie časy sú dávno preč," píše Het Nieuwsblad.
Zelený dres si neobliekol tri roky
Sagan na tlačovej konferencii pred nedávnym národným šampionátom priznal, že Tour de France si najviac užil pri prvej a druhej účasti.
Bol mladý, neopozeraný a nebol na neho vyvíjaný tlak.
Postupom času sa tlak stále zvyšoval, každý od žilinského rodáka očakával, že si v Paríži znova a znova oblečie zelený dres. To je však beh na dlhú trať, ktorá trvá tri týždne a nie každý sa na ňu cíti.