Celú sezónu opakoval, že po sezóne vymení cestný bicykel za horský, aby mohol bojovať o posledný štart na olympijských hrách. Pred pár týždňami Peter Sagan ukončil svoju cestnú kariéru. Nie je to však definitívny koniec.
Na menších pretekoch bude štartovať aj v budúcom roku, ako potvrdil jeho manažér Gabriele Uboldi pre denník Šport. A malo by to byť v drese slovenského kontinentálneho tímu Pierre Baguette.
Zakladateľ tímu BORIS HORVÁTH vraví, že myšlienku získať Sagana mal už pred tromi rokmi a podarilo sa to, pretože sa o to dlhodobo usiloval.
"Peter by chcel pomôcť vytvoriť na Slovensku veľký tím. Ja mám víziu posunúť tento tím na prokontinentálnu úroveň," vraví Horváth.
Keď ste zakladali tím, asi ste nečakali, že hneď v druhej sezóne budete mať na pretekoch aj trojnásobného majstra sveta Petra Sagana?
Možno vás prekvapím, ale mal som tento cieľ už pred tromi rokmi. Podarilo sa to, pretože som to smeroval touto cestou. Bol to môj zámer dlhší čas.
To znamená, že ste oslovili najskôr na spoluprácu Juraja Sagana na pozíciu športového riaditeľa, aby ste neskôr mohli získať aj jeho brata?
To si zle vysvetľujete. Nie je to využitie Juraja, ale celá koncepcia tímu je postavená tak, aby sme niečo veľké vybudovali na Slovensku.
A Juraj Sagan, Peter Sagan a Ján Valach sú jediní ľudia, ktorí vedia, ako sa to urobiť a s ktorými je to možné. Angažovanie Juraja bol postupný krok.
Boris Horváth zakladateľ a manažér tímu RRK Group Pierre Baguette Benzinol (Autor: archív B. Horváth)
Vy ste teda svoju víziu prezentovali Petrovi Saganovi a jeho oslovila?
Túto myšlienku (získať Sagana do slovenského tímu – pozn.) som mal už pred štyrmi rokmi. Priama debata o možnom vstupe Petra do tohto projektu začala s ním a s Jurajom na začiatku uplynulej sezóny.
Postupne to prerástlo do konkrétnejších tém až nám z toho vyšlo, že to predstavíme aj Petrovým manažérom. Im sa to tiež páčilo a začali sme o tom debatovať.
Teraz je to vo fáze, že je to na dobrej ceste, no stále nie je uzavretá dohoda?
Áno. S veľkou pravdepodobnosťou sa to udeje. Muselo by sa stať niečo nečakané, aby sa to nepodarilo.
Z debát ktoré ste mali, mali jeho zástupcovia nejaké požiadavky?
Nie. Požiadavky boli len zo strany Petrových osobných partnerov. To sú detaily, ktoré teraz ladíme. Žiadne špeciálne požiadavky zo strany Petra ani jeho manažérov nie sú.
Peter by chcel pomôcť vytvoriť na Slovensku veľký tím. Ja mám víziu posunúť tento tím na prokontinentálnu úroveň. Na svete nie je veľa fundovanejších ľudí ako Peter, Juraj a Ján Valach. Peter zmenil cyklistiku od základov. Stala sa zábavnou.
On ako človek je veľmi príjemný, férový, nikdy nezabudne na svojich fanúšikov. To isté platí o Jurajovi. Veľmi dobre sa s nimi pracuje, nemajú ego na prvom mieste. Pre mňa je dôležité, že z nich cítim, že chcú pomôcť bez toho, aby sa pýtali, čo z toho budú mať.
Ako vám pomôže angažovanie Sagana k naplneniu vašej vízie?
Čo potrebujete na prokontinentány tím? Financie. Nikto vám ich nedá len tak, nech sa páči a uvidíme ako to dopadne. Máme zámer cez osobnosť získať dlhodobého partnera, ktorý bude mať z tímu osoh.
Vybudovanie prokontinentálneho tímu sa v posledných rokoch z okolitých krajín podarilo len v Poľsku. Ak by sa to podarilo na Slovensku, bol by to prelomový krok.
Unikátne je aj to, že trojnásobný majster sveta Peter Sagan bude pretekať za nás. Ja sa toho nebojím. Nemám žiadny plán B.
Mal aj Peter Sagan predstavu, na ktorých pretekoch by mohol štartovať?