BRATISLAVA. Hovorí sa, že máj je lásky čas, no pre mnohých Slovákov je tiež obdobím, počas ktorého sú nalepení na televízne obrazovky, oblečú si dresy a fandia reprezentačnému tímu na MS v hokeji.
Táto udalosť pohltí takmer celú krajinu. V obchodoch, kaviarňach či po nedeľnej omši je hokej témou číslo jeden a analyzovanie zápasov či prepočítavanie postupových šancí sa už stalo akýmsi národným športom.
Podľa aktuálneho prieskumu až 71 percent ľudí na Slovensku vo veku od 18 do 65 rokov sleduje šampionát, čo potvrdzuje výnimočnosť tohto podujatia.
Informácie o prieskume k MS v hokeji 2025
Prieskum uskutočnila agentúra Perfect Crowd pre Allegro.sk v apríli 2025 na reprezentatívnej vzorke 1 005 respondentov na Slovensku a 1 005 respondentov v Českej republike vo veku od 18 do 65 rokov.
"Chodíme na každé MS od roku 2014. Pre nás je to dovolenka. Sme traja bratia, plus kamaráti a okrem hokeja máme šťastie, že zakaždým je to v inom meste," hovorila pre Sportnet skupinka z Popradu v Štokholme.
Svojím dosahom MS prerástli športový aspekt a majú aj spoločenský presah.
A keďže sa všetci fanúšikovia nemôžu dostať priamo do dejiska turnaja, chcú si aj doma vytvoriť atmosféru, ktorá k zápasom Slovenska patrí.
VIDEO: Slovenskí fanúšikovia v dejisku MS v hokeji 2025
Väčšia obrazovka, lepší zážitok
Zo spomenutého prieskumu vzišli aj ďalšie zaujímavé údaje. Slováci jednoznačne preferujú sledovanie zápasov prostredníctvom TV - až 82 percent. Iba malé percento si zvolí napríklad tablet či mobil.
Takmer dve tretiny opýtaných uviedli, že veľkosť obrazovky je kľúčová pre plnohodnotný zážitok a 29 percent ľudí dokonca zvažuje, že si práve kvôli MS v hokeji zakúpi väčší, respektíve kvalitnejší televízor.
Koniec-koncov už v roku 2002 komentátor Stanislav Štefánik po postupe do finále MS v eufórii vyzýval divákov, aby kupovali nové televízory.
Pre zvýšený záujem športových fanúšikov pripravila spoločnosť Allegro kampaň "Allegro Smart! Týždne", ktorá trvá od 5. mája do 19. mája.
V rámci nej môžu zákazníci získať výrazné zľavy, okrem iného, na elektroniku, módu, športové vybavenie či na populárne fanúšikovské produkty až do - 50 %.

V kategórii televízorov je hitom LED TV Samsung s uhlopriečkou 163 cm, rozlíšením 4K a vysokým dynamickým rozlíšením jasu. V súčasnosti je ponúkaný so 16-percentnou zľavou a recenziou produktu 4,88 z 5.
Čakanie na zápasy slovenskej reprezentácie si môžu fanúšikovia skrátiť napríklad zakúpením hernej konzoly s najnovšou verziou NHL 25. Paralelne so šampionátom vo Švédsku a Dánsku si tak môžu rozohrať vlastný.
Budú mať miernu výhodu v tom, že reprezentačnú pozvánku im neodmietnu hráči z NHL ako Juraj Slafkovský, Šimon Nemec, Tomáš Tatar či Erik Černák.
Dresy, vlajky či klobúky
K majstrovstvám sveta v hokeji tradične patria tzv. fan zóny.
Je pravdepodobné, že na Slovensku ich opäť bude viacero v roku 2029, keďže v boji o organizáciu turnaja nemá krajina pod Tatrami protikandidáta.
Prezident SZĽH Miroslav Šatan zdôraznil, že to automaticky neznamená, že IIHF pridelí organizáciu MS Slovensku. To musí splniť viacero požiadaviek, na ktorých však vo svojej kandidatúru usilovne pracuje.
Definitíva padne na kongrese počas prebiehajúceho šampionátu v Štokholme a Herningu. Majstrovstvá sveta v roku 2029 by boli symbolickou oslavou 100 rokov organizovaného hokeja na Slovensku.

Dovtedy si však ľudia, ktorí neplánujú vycestovať za hokejom do zahraničia, môžu vytvoriť domácu fanúšikovskú zónu, stretnúť sa s kamarátmi, rodinou a sledovanie zápasov spojiť napríklad s grilovačkou.
"Fandiť s kamarátmi pri projektore by bol určite super zážitok," hovorí fanúšik Martin, ktorý priznal, že zápasy Slovenska veľmi prežíva.
Tomu, že spoločné sledovačky sú počas MS v hokeja populárne nahráva aj fakt, že o LED projektor WANBO T2 MAX je v týchto dňoch zvýšený záujem.
K takýmto akciám sa hodí aj tradičné fanúšikovské oblečenie, ktoré podľa výsledkov prieskumu nosí počas zápasov až 32 % ľudí. "Samozrejme, to nesmie chýbať. Mám obľúbenú šiltovku a tiež šál," doplnil Martin.
V ponuke na allegro.sk nájdu nielen hokejoví fanúšikovia slovenský dres, tričko, vlajky, trúbky či klobúk takisto v národných farbách.
Zľava 50 % na ročné členstvo
Okrem kampane Allegro Smart! Týždne trvá aj počas hokejového šampionátu akcia na službu s Allegro Smart!, ktorá ponúka neobmedzené doručenia a vrátenia tovaru za mesačný alebo ročný poplatok.
Až do 2. júna 2025 možno využiť 50-percentnú zľavu na ročné členstvo v hodnote 5,99 eur.

Aby zákazník získal dopravu zdarma, musí kúpiť tovar označený ako "Smart!" v minimálnej hodnote 12,90 eur pre doručenie do boxu/výdajného miesta, respektíve 21,90 eur pre dopravu kuriérom.
Do ponuky Allegro.sk patrí napríklad šál slovenskej reprezentácie a na svoje si prídu aj priaznivci zámorskej NHL, v ktorej sa bojuje o Stanley Cup. K dispozícii sú hrnčeky či šiltovky vybraných klubov.
Hokejoví fanúšikovia si tak majú rozhodne z čoho vyberať a spríjemniť si šampionát, ktorý je stále iba vo svojej prvej polovici. Z pohľadu slovenského tímu bude chuťovkou najmä zápas v skupine proti hviezdnej Kanade.
Cieľom tímu pod vedením Vladimíra Országha je však postup do štvrťfinále, čo by znamenalo minimálne jeden fanúšikovský zážitok navyše.
Tento článok vznikol v spolupráci s partnerom Allegro.sk














