V našej redakcii nemáme prípad žiadneho človeka, ktorý by v NHL nemal obľúbený klub. Od viacerých ľudí som však počul, že ligu sledujú skôr komplexne a nemajú vyložene obľúbený tím. Ja si to, úprimne, veľmi predstaviť neviem...
S fandením jednému klubu však mám len pozitívne skúsenosti (asi to bude tým, že som už zažil výhru Stanley Cupu). Aj pred ziskom Pohára to ale je niečo špeciálne. Človeku, ktorý miluje hokej, prischne k srdcu jeho mužstvo tak, že naň nedá dopustiť. A pravý fanúšik fandí, či sa darí, či nie.
Podľa mňa s novou organizáciou v NHL, ktorá včerajším oznámením názvu, loga i dresov získala svoju identitu, prichádza šanca pre tých, čo nikdy nemali obľúbený klub, ktorému by fandili v dobrom i zlom, podporovali ho, sledovali, chválili, kritizovali...
Osobne v sledovaní NHL bez všetkých tých nervov, sklamaní, patálií ale i krásnych chvíľ, pri ktorých si poviete, že to za to stojí, nevidím zmysel. Cítil by som sa nenaplnený. Niekto to možno má inak, možno som len priveľmi súťaživý typ alebo neviem. Bol by som zvedavý, či na Slovensku a v Česku reálne vzniká fanúšikovská komunita Seattlu.
Ak nemáte svoj obľúbený klub (a je vám sympatický názov Kraken či farby klubu), na vašom mieste by som tomu iste dal šancu. Byť skutočným doživotným fanúšikom je síce niekedy ťažšie ako ľahšie, ale vyplatí sa to. Každým ďalším rokom to cítim viac. A najlepší svetový hokej nám málokedy ponúkne takú šancu na začiatok, ako práve v roku 2020.
Kým sa budete rozhodovať, iste si pozrite, aký odkaz v sebe nesie nová identita Seattlu v tomto článku. Možno vás (ne)osloví presne to a rozhodovanie bude o to ľahšie.