Kmotrík žalostí, že ich je málo. Český gigant ukázal recept, ako zlákať ľudí do arény

Lukáš Haraslín v drese AC Sparta Praha.

Kmotrík žalostí, že ich je málo. Český gigant ukázal recept, ako zlákať ľudí do arény

Lukáš Haraslín v drese AC Sparta Praha. (Autor: Twitter AC Sparta Praha)
Lukáš Haraslín v drese AC Sparta Praha.
Lukáš Haraslín v drese AC Sparta Praha. (Autor: Twitter AC Sparta Praha)
Pavol Spál|25. mar 2024 o 07:00

Ako sa v Česku robí futbalový biznis?

Slovenskí funkcionári majú niekoľko vysvetlení, prečo návštevnosť na ligových zápasoch nestúpa, ale skôr stagnuje. Tak trebárs: Lebo sú fanúšikovia rozmaznaní oveľa kvalitnejším zahraničným futbalom.

"Záujem? Je zarážajúce, že nie sme u nás prví. Takto si hviezdy nekúpime," ťažkal si generálny manažér Slovana Ivan Kmotrík junior.

„Stále sa nám nepodarila jediná vec, a budem sa opakovať, nepodarilo sa nám zvýšiť návštevnosť na ligových zápasoch. Musíme si to všetci uvedomiť. Ľudia sa musia ešte viac zomknúť,“ apeluje Kmotrík. 

Pamätníci argumentujú, že po rozdelení Československa záujem o futbal klesol. Platí to však iba o slovenskej strane. V Česku chodí dnes viacej ľudí, ako v posledných rokoch federálnej ligy. A záujem rastie.

Aj toto sa dozviete v článku

  • Ako české kluby vypredávajú arény?
  • Ako im pomáha digitálny ekosystém?
  • Ako veľké kluby učia menšie?
  • Koľko miliónov má Sparta rozpočet?
  • Koľko stojí Haraslín a kú má povesť?
  • Aké sú platy v českej lige?
  • Ako Sparta investuje milióny eur do posíl?
  • Ako si trúfajú pravidelne plniť aj 30 - tisícový štadión?

Pražská Sparta sa pochválila, že za posledný rok vypredala každý zápas. Priemerná návštevnosť pražských veľkoklubov (Slavia a Sparta) presahuje v tejto sezóne hranicu 17-tisíc.

V ére českej ligy sa stalo prvýkrát, že priemernú domácu návštevnosť presahujúcu 16-tisíc majú až dva ligové kluby. Československá liga to naposledy zažila v roku 1967.

V poslednom ročníku federálnej ligy (1992/93) bola priemerná návšteva 5379 divákov na zápas. Dnes je to v Česku okolo 7-tisíc, na Slovensku asi 2,5-tisíc.

"V Česku je boom. Investovali do marketingu, začali výrazne pracovať s dátami. Čísla sú fakt dobré," vraví v rozhovore pre Sportnet PAVEL ŠŤASTNÝ, novinár z denníka Sport a isport.cz sa špecializuje na Spartu Praha.

V priebehu zopár rokov sa návštevy v českej lige v niektorých arénach zdvojnásobnili. Čo je za obrovským nárastom záujmu o českú ligu? 

Čísla sú fakt dobré. Hore ide ligový priemer celkovo, ale hlavne to ťahajú pražské veľkokluby. Sparta mala za posledný rok vypredaný každý ligový zápas. Pred sezónou predali deväťtisíc permanentiek. 

Záujem o ne bol ešte vyšší, ale klub chcel, aby ľudia sčasti rotovali. Aby tam nechodili stále tí istí ľudia. Mám informácie zo sparťanskej strany, čo je nárastom.

Môžete to vysvetliť? 

Investovali do marketingu, je to o trpezlivosti. Začali výrazne pracovať s dátami. Majú prepracovanú mobilnú aplikáciu, kde je prihlásený každý fanúšik. Majú prehľad o každom jeho kroku, čo robí.

Nachádzate sa tu:
Domov»Futbal»Česko»Kmotrík žalostí, že ich je málo. Český gigant ukázal recept, ako zlákať ľudí do arény