Martin Koči na polceste za slovenským rely titulom

(Autor: Daniel Hlinka)
Sportnet|29. jún 2017 o 00:00

Do novej rely sezóny 2017 sa Košičan výborne rozbehol víťazstvom v Rožňave.

KOŠICE. Do novej rely sezóny 2017 sa Koči výborne rozbehol víťazstvom v Rožňave.

V polčase je v tesnom kontakte s úradujúcim šampiónom Valouškom.

Porozprávali sme sa s ním o doterajšom priebehu aj o výzvach do zvyšku sezóny.

V závere vlaňajšieho roka nás Košičan potešil, keď v silnej konkurencii dokázal vybojovať juniorský titul vicemajstra sveta v rely (JWRC). S novou sezónou však prišli nové výzvy a ambície.

Prelomová bola hneď úvodná súťaž majstrovstiev Slovenska v rely v Rožňave, kde Martin vyjazdil svoje premiérové víťazstvo v MSR.

„Pred sezónou sme nevedeli, kto bude ako rýchly,“ vraví Martin Koči.

„Rožňava nám ukázala, že sme až štyria, ktorí dokážeme jazdiť vyrovnane vo vysokom tempe (pozn. Grzyb, Valoušek, Koči, Ondrej). Od začiatku sa teda išlo vo vysokom nasadení. V tesnom súboji sa nám nakoniec podarilo zajazdiť najrýchlejšie a vyhrali sme.“

Koči sa razom vyhupol do čela priebežného poradia, no nemal čas dlho oslavovať, lebo hneď z Rožňavy cestoval na Korziku, kde začínal sezónu v MS WRC2.

Korzika ovplyvnila aj MSR

V prvej etape sa Koči s Kostkom na Korzike dokázali držať na prahu druhej desiatky absolútneho poradia a v triede WRC2 figurovali okolo piateho miesta! Ich výborný štart však zastavila nešťastná havária v úvode druhej etapy.

Práve táto nehoda mala však zásadný vplyv aj na ďalší priebeh slovenského majstráku.

V Prešove sa jazdilo už o necelé tri týždne a auto nestihli opraviť. Navyše Lukáš Kostka sa stal čerstvým otcom a na naliehanie manželky kariéru ukončil. Martin tak nečakane ostal bez auta aj bez spolujazdca.

„Prešov bol pre mňa špecifický. Musel som štartovať s náhradnou Fiestou a na sedadlo spolujazdca sa prvýkrát posadil Filip Schovánek,“ obzerá sa späť Martin. „Narýchlo som zavolal Filipovi, ktorý kedysi úspešne jazdil s Janom Kopeckým. Filip si nechal pár dní na rozmyslenie a potom prikývol. Myslím, že to bolo pre mňa šťastné rozhodnutie, lebo s Filipom to funguje veľmi dobre.“

„Valdo“ ho zlomil na Cemjate

Nepríjemné však bolo presadnúť narýchlo aj z Fabie R5 do Fiesty R5. Autá majú trocha odlišnú charakteristiku, no Martin to zvládol znova bravúrne.

„Mali sme iba kratučký, asi 20 km test a potom ešte sme jeden deň písali rozpis,“ spomína na situáciu pred Rally Prešov Koči.

V Prešove však Koči dokázal zviesť nádherný vyrovnaný súboj s Pavlom Valouškom, ktorý nakoniec tesne prehral iba o pár sekúnd.

„Okrem toho, že sme hneď v úvode vytočili hodiny na Cemjate, tak zvyšok súťaže sme dominovali a v cieli nám chýbalo iba pár sekúnd na prvé miesto.“

Valouškovi šmykľavá Cemjata vyslovene sadla a situácia z Rožňavy sa tentoraz otočila v prospech „Valda“.

Aj preto obaja pred treťou súťažou mali zhodný počet bodov na čele.

Po Tatrách znova v čele

Kedysi slávnej Rallye Tatry sa pomaly znovu vracia starý lesk a v tomto ročníku sa o divácky nádherný súboj postarali Koči s Grzybom.

„V Tatrách som sa snažil ísť rýchlo, no cítil som, že mám deň, keď nie je rozumné zbytočne riskovať. Vedel som však, že máme rýchlosť na víťazstvo aj bez zbytočného riskovania. Na druhej strane sme videli, že Grzegorz išiel na svojom limite a riskoval. Držal som teda svoje tempo a čakal, čo urobí Grzyb. Risk mu nakoniec vyšiel a v cieli nám na neho chýbalo iba 0,7 s. Každopádne to však bol veľmi pekný súboj,“ myslí si Martin Koči, ktorý sa týmto výsledkom vrátil znova do čela priebežného poradia MSR.

Smola na Morave

Prvá polovica sezóny končila na Morave, kde sa český majstrák jazdil spoločne so slovenským.

Do Hustopečí sa zišla celá česko-slovenská rely elita a Martin sa tak mohol priamo konfrontovať s továrenským tímom, ktorý vedľa Kopeckého nasadil aj aj lídra WRC2, Tidemanda.

A Košičan sa nestratil.

V piatok dokonca porazil celú špičku, keď bol najrýchlejší na RS4. V slovenskom majstráku viedol až do poslednej eresky, kde po chybe stratil pozíciu aj body v prospech Valouška.

„Boli to smolné preteky. Mali sme rýchlosť a vyhrávali sme eresky. Vlastne sme celý deň viedli v slovenskom majstráku aj v piatok aj v sobotu a v poslednej rýchlostke sme to vždy stratili,“ hnevá sa zdravo Martin aj pri spomienke na stratu víťazstva.

V druhom dni to síce nebola priamo jeho chyba, no dôsledok prvého dňa. Preskupenie po piatku urobilo medzi Martinom a Valdom rozdiel, ktorý znamenal, že Martinovi sa pri vjazde do poslednej eresky poriadne rozpršalo a stratil svoj náskok. No, ale aj toto je rely.

Pre mladého talentovaného Košičana je to krutá, no užitočná škola, ktorá ho ešte viacej motivuje pred druhou polovicou sezóny.

„Pred nami sú stále štyri bodované dni a všetko je otvorené. Mne takéto vyrovnané súboje sedia,“ statočne je namotivovaný Košičan.

„Mám radšej, keď musím doťahovať body na prvé miesto, než keď musím udržiavať pozíciu. Táto poloha mi sedí a som viac motivovaný. Na druhú polovicu sezóny sa preto rozhodne teším,“ v Kočiho hlase cítiť odhodlanie a chuť po víťazstve.

Súvisiaci obsah

Nachádzate sa tu:
Domov»Sportnet na východe»Martin Koči na polceste za slovenským rely titulom