Vydali sme sa správnym smerom, hovorí Kimi Räikkönen

Ferrari v Malajzii zaskočilo Mercedes. Zvíťazil Sebastian Vettel.
Ferrari v Malajzii zaskočilo Mercedes. Zvíťazil Sebastian Vettel. (Autor: SITA/AP)
SITA|9. apr 2015 o 12:50

V nedeľu je na programe tretie podujatie sezóny F1 - Veľká cena Číny. Favoritom budú Marcedesy, prekvapiť opäť môže Ferrari.

ŠANGHAJ. Napriek senzačnému víťazstvu Sebastiana Vettela z tímu Ferrari pred dvoma týždňami v Malajzii sú pred nedeľňajšou Veľkou cenou Číny opäť najväčšími favoritmi na víťazstvo jazdci zo zoskupenia Mercedes.

Nemecký štvornásobný svetový šampión Vettel dokonale zaskočil dovtedy dominantné monoposty. A pre Scuderiu dosiahol víťazstvo po takmer dvoch rokoch.

Najhorúcejším kandidátom na nedeľňajší triumf je úradujúci majster sveta Lewis Hamilton. Na okruhu v Šanghaji sa tešil už trikrát - je na ňom rekordérom. Okrem rokov 2008 a 2011 vyhral aj vlani.

Prehľad víťazov posledných 10 ročníkov VC Číny:

2014 Lewis Hamilton (V. Brit.) Mercedes

2013 Fernando Alonso (Šp.) Ferrari

2012 Nico Rosberg (Nem.) Mercedes

2011 Lewis Hamilton (V. Brit.) McLaren

2010 Jenson Button (V. Brit.) McLaren

2009 Sebastian Vettel (Nem.) Red Bull

2008 Lewis Hamilton (V. Brit.) McLaren

2007 Kimi Räikkönen (Fín.) Ferrari

2006 Michael Schumacher (Nem.) Ferrari

2005 Fernando Alonso (Šp.) Renault

Na konte má tiež štyri prvenstvá v kvalifikácii.

"V Malajzii sme prežili ťažký víkend. Pred odchodom do Číny sme tvrdo pracovali, aby sme si to všetko zanalyzovali. Šanghaj je jedna z mojich najobľúbenejších destinácií," priznal Brit.

Skvelí fanúšikovia

"Sú tu skvelí fanúšikovia. Neviem ako, ale od momentu, keď pristaneme na letisku, vedia, že sme tu. Je skutočne parádne, že dostávame takú podporu," vyznal Hamilton pre oficiálnu stránku Mercedesu.

"Samotný okruh je trochu z iného súdka ako tie v Austrálii alebo Malajzii. Jazdu na ňom si však užívam, sedí môjmu štýlu. Vyhral som tu aj minulý rok a len dvakrát som skončil mimo pódia. Chcem stavať na týchto výsledkoch a opäť vystúpiť najvyššie."

Tímový kolega Nico Rosberg by už v tejto sezóne takisto rád zvíťazil. V doterajších dvoch pretekoch sa mu ušlo druhé a tretie miesto. A v priebežnom hodnotení zaostáva za Hamiltonom o desať bodov.

Ak chce na konci roka oslavovať svoj prvý titul, mal by začať vyhrávať. "Šanghaj mám veľmi rád, v roku 2012 som tu dosiahol svoje prvé víťazstvo v kvalifikácii i v pretekoch v kariére," spomínal Nemec.

"Môj štart do tejto sezóny nebol ideálny, ale som odhodlaný to tento víkend otočiť. Samozrejme, môj kolega má iné úmysly. A to isté platí aj o konkurentovi v červenom aute. Toto je však trať, ktorá mi pasuje. Plánujem dosiahnuť najlepší výsledok."

seb_r2152.jpeg

Jazdec tímu Ferrari stál na najvyššom stupni po takmer dvoch rokoch. FOTO - SITA/AP.

Nižšie teploty

Vettelove víťazstvo v Malajzii nebolo dielom náhody, aj keď mu výrazne pomohol výjazd bezpečnostného vozidla v úvode pretekov. Jazdci Mercedesu sa po výmene pneumatík prepadli do druhej päťky štartového poľa.

Nemcov monopost lepšie reagoval na tropické klimatické podmienky. A jeho pneumatiky degradovali o čosi menej ako gumy konkurentov.

V Číne sa však očakávajú nižšie teploty - a to môže byť rozhodujúce. V deň pretekov má byť maximálne 22 °C, pravdepodobnosť zrážok sa aktuálne pohybuje na úrovni 20 percent.

Poradie MS (po 2 pretekoch z 19):

1. Lewis Hamilton (V. Brit.) Mercedes 43 bodov, 2. Sebastian Vettel (Nem.) Ferrari 40, 3. Nico Rosberg (Nem.) Mercedes 33, 4. Felipe Massa (Braz.) Williams 20, 5. Kimi Räikkönen (Fín.) Ferrari 12, 6. Felipe Nasr (Braz.) Sauber a Valtteri Bottas (Fín.) Williams po 10

Pohár konštruktérov:

1. Mercedes 76 bodov, 2. Ferrari 52, 3. Williams 30, 4. Sauber 14, 5. Toro Rosso 12, 6. Red Bull 11

Vettelov kolega z Ferrari Kimi Räikkönen si myslí, že Scuderia bude silná aj za takýchto podmienok.

"Veľké teplo nám možno vyhovuje, ale ak by sme sa dostali po štarte za Mercedesy, vedeli by sme konkurovať.," tvrdí Fín.

Vydali sa správnym smerom

"Každý okruh vyžaduje od vás niečo iné, ale to nemení nič na tom, že máme celkom slušný výkon. Vieme, že nedosahujeme takú rýchlosť ako oni, najmä pokiaľ ide o jazdu na jedno kolo, ale pracujeme na tom. Od konca minulej sezóny sme urobili veľký krok vpred," cituje portál ESPN Räikkönena.

Na konte má zatiaľ dvanásť bodov za štvrté miesto v Malajzii.

"Vydali sme sa správnym smerom. Krôčik po krôčiku sa snažíme dotiahnuť sa na Mercedes. Hoci Sebastian už dokázal vyhrať, v určitých oblastiach sa stále potrebujeme zlepšiť."

Výhradný dodávateľ pneumatík Pirelli priviezol do Šanghaja stredne tvrdé a mäkké zmesi. Nedeľňajšia veľká cena štartuje o 8.00 h SELČ. Sobotňajšia kvalifikácia je na programe o 9.00.

Veľká cena Číny:

Dejisko: Šanghajský medzinárodný okruh

Dĺžka okruhu: 5451 metrov

Dĺžka pretekov: 56 okruhov (305,066 km)

Kapacita tribún: 200 000 divákov

Minuloročný víťaz: Lewis Hamilton (V. Brit.) Mercedes

Najrýchlejšie kolo v pretekoch: Michael Schumacher (Nem.) Ferrari - 1:32,239 min (2004)

Rekordér v počte víťazstiev - jazdec: Lewis Hamilton (V. Brit.) - 3 (2008, 2011, 2014)

Rekordér v počte víťazstiev - tím: Ferrari - 4 (2004, 2006, 2007, 2013)

História:

Čínska vláda mala záujem zorganizovať Veľkú cenu Číny už v 90. rokoch minulého storočia. Prvým pokusom bola výstavba okruhu v meste Čuaj v provincii Kuang-tung, čo vyústilo do zaradenie VC Číny do predbežného kalendára na sezónu 1999. Okruh však nesplnil požadované štandardy pre F1.

Najľudnatejšej krajine sveta sa vydaril až druhý pokus v roku 2002 - s Berniem Ecclestonom sa dohodli na usporiadaní VC Číny od roku 2004 do roku 2011.

Prvýkrát si architekti a technickí experti prezreli lokalitu v močiaroch neďaleko Šanghaja v apríli 2003. Po 18 mesiacoch bola trať hotová. A 26. septembra 2004 sa na nej išla prvá VC Číny.

Autorom je nemecký architekt okruhov F1 Hermann Tilke. Sú na nej dve dlhé roviny a série ťažkých zákrut. Za jednu z najťažších v seriáli F1 je považovaná kombinácia prvých dvoch zákrut po štarte, ktorá vytvára pravotočivú prakticky 270° zákrutu.

Organizátori museli s Ecclestonom rokovať o znížení poplatkov za usporiadanie podujatia, ktoré boli najvyššie v seriáli MS. Obe strany našli kompromis a VC Číny má zabezpečenú účasť v seriáli MS až do roku 2017.

Súvisiaci obsah

Nachádzate sa tu:
Domov»Formula 1»Vydali sme sa správnym smerom, hovorí Kimi Räikkönen