Streda, 23. júna, 2021Meniny má Sidónia

Olympiáda bude na STV aj 13 hodín denne

Sportnet|4. jún 2004 o 00:00

BRATISLAVA - Blížiaci sa európsky futbalový šampionát Slovenská televízia vysielať nebude, letným olympijským hrám však venuje mimoriadny priestor. Samotný predseda Slovenského olympijského výboru František Chmelár pre SME povedal, že prenosov z olympiád

y v Aténach bude až "zbytočne veľa".

Slovenská televízia počas viac ako dvoch týždňov venuje hrám denne až 13 hodín. Za vysielacie práva zaplatí vyše 82 miliónov korún. "Aj nám sa to zdá veľa, ale podmienky sa dohodli ešte za predchádzajúceho manažmentu," povedal Branislav Záhradník z vedenia STV.

Keby to záležalo na terajšom vedení STV, určite by bol rozsah vysielania menší. "Pokrývali by sme to iným spôsobom. Vytypovali by sme tie najzaujímavejšie športové podujatia. Nemali by sme taký maratón ako teraz - s malými prestávkami od 7. hodiny rannej takmer do polnoci," povedal Záhradník.

"Čo sa týka naplánovaného programu vysielania, sme spokojní. Prenosy z olympijských hier sú v pomerne širokom rozsahu," hovorí Chmelár. STV vysiela do Atén 30-členný štáb a jej druhý program sa počas hier stane takmer výhradne športovým kanálom. "Veľmi nás to zaťaží personálne, technicky, organizačne. Budeme mať takmer prázdnu celú športovú redakciu," hovorí Záhradník.

Zisky z reklamy podľa STV nebudú zďaleka také, aké boli počas majstrovstiev sveta v hokeji, keď niektoré prenosy sledovala takmer polovica populácie. "Atraktivita pre reklamných klientov sa nedá porovnávať," povedal Záhradník. "Úspechom bude, ak sa nám podarí zarobiť štvrtinu nákladov."

Spor o reklamu počas olympiády sa skončí asi na súde

BRATISLAVA - Slovenský olympijský výbor má výhrady k postoju STV, ktorá odmietla počas olympiády v Aténach poskytnúť zadarmo reklamný čas pre sponzorov. "Ak nechceme stratiť klientov, musíme ten čas zaplatiť, čo nám robí problémy," povedal predseda výboru František Chmelár. Podľa Branislava Záhradníka z vedenia STV spor sa asi skončí na súde.

O letných olympijských hrách existujú dve zmluvy. Prvú podpísali medzi sebou STV a olympijský výbor a nespochybňuje ju ani jedna strana. V tejto zmluve však chýba cena, z ktorej by sa dalo určiť, koľko reklamného času by mala STV výboru poskytnúť.

Spornou je zmluva o reklame, ktorú podpísala za olympijský výbor Olympijská marketingová spoločnosť (dnes ju zastupuje reklamná agentúra Roko) a niekdajší predajca reklamného času v STV spoločnosť Arbo media, ktorá však už reklamu pre STV nepredáva. Zmluvu spochybňuje STV.

"Odmietame plniť záväzky, ktoré pre STV údajne vyplývajú zo zmluvy medzi Arbo media a spoločnosťou Roko, ktorá hovorí o tom, že televízia ponúkne reklamný čas za 50 miliónov pre sponzorov olympijského výboru," hovorí Záhradník. Hoci Arbo media dohodla podmienky v čase, keď zastupovala STV, podľa právneho názoru televízie nemohla zaväzovať STV aj na obdobie, keď už nebude predajcom jej reklamného času. "Tento rok nás zmluva medzi Arbo media a Rokom nezaväzuje." Podľa Záhradníka prípad bude mať zrejme dohru na súde. "Nebude to však mať žiaden vplyv na vysielanie z olympiády."

"Všetko, čo by sme mohli získať pre šport, budeme musieť dať do zaplatenia reklamných časov," hovorí Chmelár. Výbor má so sponzormi podpísané zmluvy a podľa Chmelára z 20 miliónov korún za ich reklamu musí výbor zaplatiť 12 miliónov.

Chmelár verí, že olympijskému výboru sa podarí nejako s televíziou dohodnúť. Dúfa, že pri podpisovaní novej zmluvy bude STV ústretovejšia. Ak sa tak nestane, nevylučuje, že po olympiáde výbor skončí spoluprácu s verejnoprávnou televíziou a obráti sa na súkromné. Považuje to však za krajné riešenie. Pre športových fanúšikov by to znamenalo oveľa menej vysielaného času.

"Do budúcna chce STV dohodnúť so Slovenským olympijským výborom také podmienky, aby spolupráca bola obojstranne výhodná," odpovedal Záhradník.

(hr)

Súvisiace články