Ak športovec dodá emóciu, výrobok je predajnejší

Sportnet|3. apr 2006 o 00:00

Olympijské príbehy strieborného snoubordistu Radoslova Žideka a zlatého akrobatického skokana Aleša Valentu síce delia štyri roky, no v mnohom sa podobajú. Pre oboch to bola prvá veľká medaila, obaja vytiahli na svetlo šport, ktorý popularita zatiaľ ...

Olympijské príbehy strieborného snoubordistu Radoslova Žideka a zlatého akrobatického skokana Aleša Valentu síce delia štyri roky, no v mnohom sa podobajú. Pre oboch to bola prvá veľká medaila, obaja vytiahli na svetlo šport, ktorý popularita zatiaľ obchádzala. Ako sa predáva a zhodnocuje športový úspech?

Pri malom športe je cesta zložitejšia

Český reprezentant vraj zarobil na reklame okolo 12 miliónov a otvoril si vlastný skokanský areál. Odovzdával Českého leva, uvádzal kultúrny večer Královné popu. Služby športového marketingu využil naplno, nikto pred ním to v Čechách nedokázal lepšie.

"V jeho prípade to bolo aj dobrou konšteláciou. Výsledok urobil na olympiáde, kde rovnako výrazne neuspel žiadny iný Čech. Verejnosť ho vnímala pozitívne, ako príjemného, komunikatívneho človeka. Ak športovca akceptujú bežní ľudia, jednoduchšie sa môže stať reklamnou tvárou niektorých značiek. Pripravili sme koncept a presvedčili sme partnerov, že najväčší zmysel má dlhodobá spolupráca," vysvetľuje Marek Miláček z pražskej športovej marketingovej agentúry Event Concept.

Podľa neho je však veľmi dôležitá práca na popularite športovca a následnom zhodnocovaní jeho úspechu. Ak ide o veľký šport, cesta je jednoduchšia.

"Úspech záleží aj na tom, či je trh pripravený na reklamu v spojení so športovou tvárou. Firmy si uvedomili, že nestačí len mať najlepší výrobok, ale musia o tom presvedčiť ľudí. Reklama funguje vtedy dobre, keď ponúka aj emócie. A športovci sú zväčša ich ideálnymi nositeľmi."

Židek: Veci sú rozbehnuté

Ako predať svoj úspech sa učí už aj Radoslav Židek. Navždy bude prvým slovenským zimným olympijským medailistom. Pomaly doznievajúcu olympijskú eufóriu však treba využiť hneď teraz. "Niečo je rozbehnuté, zdá sa, že je to na dobrej ceste. Čo sa týka počtu ponúk, nie je toho zatiaľ naozaj tak veľa, aby som z toho padal na zadok," povedal Židek.

Jana Maniková, ktorá sa zaoberá športovým manažmentom, hovorí, že ideálne je spojiť sa so skúseným agentom alebo agentúrou. "O športový marketing sa jednotlivé zväzy zväčša starajú samostatne. Je minimum špecializovaných agentúr, myslím si, že športový manažment u nás ešte nie je dostatočne vyvinutý."

Marek Miláček z agentúry Event Concept dodáva, že športový marketing je veľmi špecifická oblasť. "Treba mať znalosti nielen z oblasti reklamy, ale je nutné poznať športové prostredia, prácu zväzov. Až keď nám samotní športovci začnú dôverovať, môže to fungovať."

(slo)

Súvisiaci obsah

Nachádzate sa tu:
Domov»Zimné športy»Ak športovec dodá emóciu, výrobok je predajnejší