Poradie na štarte budú v F1 možno určovať šprintové preteky

(Autor: Twitter)
SITA|3. júl 2015 o 14:00

Stategická skupina motoristickej F1 na zasadnutí v londýnskom Biggin Hill navrhla viacero úprav pravidiel.

LONDÝN. Zákaz pomáhania jazdcom z boxov počas pretekov, nasadenie viacerých pohonných jednotiek v sezóne či reorganizácia súťažného víkendu - to všetko spolu s ďalšími pripomienkami navrhla Strategická skupina motoristickej formuly 1 tento týždeň na zasadnutí v londýnskom Biggin Hill.

Už od augustovej Veľkej ceny Belgicka by piloti nemali dostávať toľko informácií od svojich tímov ako doteraz. Dôraz sa bude klásť najmä na štarty pretekov. A jazdec by mal mať opäť väčšiu kontrolu nad monopostom.

Úprava prišla ako odpoveď na sťažnosti, podľa ktorých sú pretekári v dnešnej dobe robotmi a počúvajú len príkazy z boxového múru.

Viac motorov

Zmiernia sa aj tresty za nasadzovanie extra pohonných agregátov. Počnúc ročníkom 2015 tímy môžu využiť maximálne štyri motory na jedného jazdca. Za každý ďalší navyše prichádza postih.

Po novom by mali stajne beztrestne použiť päť hybridných systémov. Toto pravidlo retrospektívne platí aj pre nového dodávateľa Hondu - ten už dostal sankcie za nasadenie piatej jednotky.

Zabudovanie prípadnej šiestej sa trestať nebude.

f1_canadian_gp-4903b1692d364010b6780e7fe_r9133_res.jpeg

Problémy s obmedzením počtu motorov má tento rok najmä McLaren. FOTO - SITA/AP.

Medzinárodná automobilová federácia (FIA) zvažuje aj systém vývoja pohonných jednotiek, ktorý je momentálne založený na postupnom míňaní takzvaných vývojových žetónov.

Na zasadnutí sa tiež preberala téma množstva paliva. Po novom by tímy mohli natankovať do áut o niečo viac ako súčasných sto kilogramov.

Šprintové preteky

Od budúcej sezóny by sa fanúšikovia mohli dočkať rýchlejších a hlučnejších monopostov. A rovnako iného formátu kvalifikácie či pretekov.

Strategická skupina navrhla, aby sa v sobotu popri klasickej kvalifikácii uskutočnili aj tzv. šprintové preteky. Tie by určili postavenie na štarte nedeľňajších hlavných pretekov.

Tímy by mali dostať aj slobodu vo výbere pneumatík pre jednotlivé súťažné víkendy.

Aj takéto dizajnové zmeny boli v F1 pre sezónu 2015. Od budúceho ročníka možno budú autá vyzerať opäť úplne inak.

Pred začiatkom ročníka 2017 by mali monoposty prejsť zmenami vo vzhľade. Autá by mali vyzerať agresívnejšie - to znamená širšie a so širokými zadnými pneumatikami.

Pribudnúť by mali nové krídla a šasi, vďaka čomu by monoposty získali vyšší aerodynamický prítlak. Kompetentní tiež zamietli dopĺňanie paliva počas pretekov.

Návrhy musia odobriť

Strategická skupina F1 pozostáva zo šiestich najlepších tímov, predstaviteľov FIA a FOM, čo je organizácia na čele s Berniem Ecclestonom.

Návrhy musí ešte odobriť komisia F1 a Svetová rada motoristického športu na stretnutí budúci týždeň v Mexiko City.

Informácie pochádzajú zo serverov Sky Sports, F1 Fanatic a ESPN.

Súvisiaci obsah

Nachádzate sa tu:
Domov»Formula 1»Poradie na štarte budú v F1 možno určovať šprintové preteky