Streda, 27. január, 2021Meniny má Bohuš

Koniar: Chceme prvoligový či štvrtoligový maratón?

Ilustračné. (Autor: KORZÁR/Judita Čermáková)
Daniel Dedina|Publikované 19. jan 2017 o 23:00

Súčasný riaditeľ MMM privatizáciu odmieta, komercionalizáciu potvrdzuje.

KOŠICE. Privatizáciu odmieta, komercionalizáciu potvrdzuje. Súčasný riaditeľ MMM Branislav Koniar mal k súčasnej polemike, ktorá sa rozvírila v prostredí Maratónskeho klubu Košice, rozhodne čo povedať.

Priestor sme poskytli aj človeku, ktorý je v súvislosti s Medzinárodným maratónom mieru v Košiciach v súčasnom období najviac v svetle reflektorov.

Dlhoročný riaditeľ MMM Branislav Koniar na slová aktivistu Labaša o jeho konflikte záujmov zareagoval pre náš denník takto:

„Za konflikt záujmov to rozhodne nepovažujem. V tejto polohe spolupracujeme už mnoho rokov. Upravuje to aj súčasná legislatíva, vrátane terajšieho zákona o športe. Koniec-koncov, ak by to skutočne konflikt bol, existujú legitímne nástroje na jeho odstránenie.“

Bez komercie to nejde

Branislav Koniar. (Autor: Róbert Berenhaut)

Oveľa vážnejšie vyznievajú slová bývalého prezidenta MMK Štefana Daňa, ktorý súčasnú riadiacu zložku hnutia podozrieva z toho, že pod jej vedením dochádza k skrytej privatizácii a maratón už nebude skutočne v rukách Košičanov.

„Tieto vyjadrenie som už počul aj ja. V zásade platí, že ten kto si prečíta nové stanovy a všetky vyhlásenia, musí vidieť, že maratón chceme zachovať taký ako je. Netreba si mýliť rôzne pohľady a názory. Som zástancom neustálej postupnej profesionalizácie maratónu, pretože ten projekt je tak veľký, že sa nedá robiť na kolene. Tieto slová znejú úplne inak ako privatizácia. Tú rozhodne odmietam,“ ohradil sa k týmto tvrdeniam Koniar.

„Naopak, hodnotu podujatia sa snažíme dvíhať tak, aby bolo prvotriedne. K tomu aby sa v dnešnej dobe tak mohlo diať, musíme adekvátne pracovať so súčasnými marketingovými nástrojmi. Osemdesiat percent príjmov maratónu je dnes z komerčnej činnosti. Ide o sponzoring, štartovné poplatky a podobne. Pri dnešnej situácii na Slovensku sme na to odkázaní a inak to jednoducho nejde.“

Ako už aj z týchto jeho slov vyplýva, komercionalizácii MMM sa nielenže nebráni, ale považuje ju za nevyhnutnú.

„Nech sa pokojne každý opýta sám seba, či je zástancom prvotriedneho maratónu v Košiciach, alebo povedzme štvrtotriedneho. Ak považuje za správnu druhú možnosť, tak organizáciu môžeme pripraviť v úzkom kruhu po večeroch. Všetky vstupy do maratónu sú komerčného charakteru. Musíme platiť za sanitky, občerstvenie, zábrany pri trati. Takisto samozrejme usporiadateľom i samotným bežcom, preplácame im aj cestovné. Ja sa práve čudujem, že niekto si stále nevšimol to, že ak chceme hrať prvé husle – a my sme k tomu jednoducho predurčení históriou – tak nemáme právo servírovať nejaký odvar. Záväzok, ktorý sme zdedili je veľmi silný,“ rezolútne potvrdil svoje stanovisko v tejto oblasti B. Koniar.

Autor: Daniel Dedina

Diskusia

Diskusiu k článku si môžete prečítať na sport.sme.sk

Súvisiace články

© Copyright 2021 | Športnet, s.r.o.