NEW YORK. Európske ligy dlho fungovali ako dokonalý odstrašujúci príklad. Národná hokejová liga sa pýšila čistotou dresov.
Nešpatili ich reklamy, sponzori mali svoje miesta skôr na mantineloch. To sa týkalo aj iných aspektov každodenného hokejového života.
NHL sa bránila dať priestor sponzorom aj na výstrojoch hráčov či na ľade. Strakaté farby lemujúce klziská či dresy vo Fínsku, Česku či Švédsku boli terčom posmechu.
Lenže prehlbujúca sa kríza núti ligu a jej organizácie prijať opatrenia aj v tomto smere. Zamraziť platový strop či zdvihnúť ceny vstupného alebo online služieb nestačí.
Do NHL sa oficiálne dostane strašiak mnohých jej fanúšikov. Na dresoch sa objavia reklamy.
Prilby spustili dominový efekt
Prvá reklama na hráčskom výstroji sa do NHL dostala v sezóne 2020/21. Kluby začínali postupne a decentne. Reklamami na prilbách.
Vyrušovali málokoho. Boli nenápadné a išlo viac-menej o experiment.