Piatok, 22. január, 2021Meniny má Zora

Štartuje Rally Prešov

Igor Drotár sa na domácu rely teší. (Autor: autosportfoto.sk)
Martin Trenkler|Publikované 12. apr 2018 o 22:00

Igor Drotár: Trate sú náročné, ale mne sa páčia

PREŠOV. Rally Prešov sa začína v piatok slávnostným štartom (o 19.30 hod. pred radnicou) a pokračuje v sobotu ráno celkovo troma kolami na troch tratiach – Ľubovec, Kokošovce a Červenica.

Na programe teda bude 9 rýchlostných skúšok.

O výsledku 24. Rally Prešov rozhodne táto sobota a deväť rýchlostných skúšok. Slávnostné vyhlásenie výsledkov je naplánované o 16.40 hod. opäť pred prešovskou radnicou.

Na štart by sa malo postaviť dovedna 49 posádok.

Drotár s novým spolujazdcom

Aj Igor Drotár odštartuje už tento víkend na svojej domácej Rally Prešov. Posadí sa do nového vozidla pre MSR v rely s novým spolujazdcom Imrichom Ferenczom. Ford Fiesta R5 je síce ročník 2016, no patrí k skutočnej špičke na pôde nielen európskych súťaží.

„Ako je už známe, pôjdem s Fordom Fiesta R5, ktorý ešte pred súťažou otestujem a verím, že s ním budem rovnako spokojný ako s kopcovým autom. Podľa harmonogramu môžem zatiaľ povedať, že pôjdeme známe trate. Sú veľmi náročné na rozpis, aj na klzký rýchly asfalt. Mne sa páčia a je dobre, že sa nemení charakter povrchu z trate na trať,“ povedal Igor Drotár pred Rally Prešov.

Vyskúšal si už aj kopcové auto

Skúsený Prešovčan nedávno stihol úspešne otestovať aj Škodu Fabia DTRi, s ktorou opätovne absolvuje Majstrovstvá Slovenska v pretekoch automobilov do vrchu (MSR PAV).

Igorov veľký kopcový test s vynovenou Škodou Fabia DTRi prebehol netradične na Masarykovom okruhu v Brne počas Prológu – teda prvých pretekov českej kopcovej sezóny. Vynovený aerokit a množstvo technických noviniek napokon priniesli svoj výsledok v podobe víťazstva.

Ako si bude počínať s týmto autom, s ktorým vyhral už niekoľko majstrovských titulov, ukážu prvé preteky MSR PAV v rakúskom Rechbergu 20. – 22. apríla.

„Chlapci – mechanici z tímu Profiko intenzívne pracovali počas zimy na mojom kopcovom aute. Všetko držali v tajnosti a ja som iba tušil, čo sa bude diať... Skutočne – ostal som v nemom úžase, keď som auto zbadal, a potom, keď som si ho vyskúšal. Zlepšilo sa nielen po technickej stránke a prekvapilo ma tiež kvalitné dielenské spracovanie. Pre mňa zásadná zmena prichádza s novými – širšími pneumatikami. Oproti doterajšej šírke gumy 225 mm prechádzam na obutie 265 mm. Kvôli tomu museli prerobiť celú karosériu. Auto sa oproti minulému roku rozšírilo o 11 cm a ťažisko kleslo ešte o 4 cm. V tomto prevedení sa chovalo úžasne. Keďže som však v Brne štartoval po prvýkrát, skutočné porovnanie príde až na prvých pretekoch MSR v Rechbergu. Verím však, že bude konkurencieschopné. Napokon som s jeho predošlými evolúciami dosiahol niekoľko titulov v triede kapotovaných áut E1. Naša Fabia DTRi vzbudila rozruch nielen medzi divákmi, ale zaujala i pretekársku obec. Konkurencia určite nespí a bude zaujímavé sledovať, s čím vyrazia na pretekárske trate. Teraz sa však už snažím prepnúť na mód rely,“ dodal Igor Drotár.

Autor: Martin Trenkler

Súvisiace články

© Copyright 2021 | Športnet, s.r.o.