Utorok, 26. január, 2021Meniny má Tamara

L Racing si na Ostrej Lúke počínal úspešne

Ján Lipták. (Autor: Szabosi/Autosportfoto.sk)
Peter Podolinský|Publikované 5. sep 2017 o 22:00

Profesionálny tím si krátky, no zradný ostrolúcky kopec vychutnal dosýta.

KRH. PODHRADIE. Preteky automobilov do vrchu kedysi končili našu kopcovú sezónu. Tentokrát sa však posledné trofeje rozdajú až v septembri v Ožďanoch.

Profesionálny tím L Racing si krátky, no zradný ostrolúcky kopec vychutnal dosýta.

Trať pod Ostrou Lúkou je so svojimi 2650 metrami veľmi krátka a ľahko zapamätateľná, no vôbec nie je jednoduchá. Veľmi dôležitá je tu voľba optimálnej stopy a brzdných bodov a každá drobná chyba môže zamiešať s poradím.

Tím L Racing sem prišiel uplynulý víkend zabojovať o víťazstvá vo svojich triedach, čo sa všetkým trom jazdcom aj podarilo.

Preteky sa konali posledný augustový víkend.

Český pretekár Věroslav Cvrček ml. bol so svojou Škodou Fabia RS2000 jedným z jasných favoritov na víťaz-stvo v triede, a to i vďaka minuloročným triumfom na tejto trati.

Úspech zopakoval i teraz, keď najsilnejšiu triedu kapotovaných vozidiel E1 a E1+2000 vyhral po oba dni v horúcich bojoch s konkurenciou, kde rozhodovali len desatiny sekúnd.

„Preteky prebiehali úplne skvele a rovnako dobre fungovalo aj auto. Vďaka skúsenostiam z minulého roku sme pripravili niekoľko variantov nastavenia podvozku a diferenciálu. Počas víkendu sme skúšali rôzne nastavenia, zlepšili sme správanie sa auta a ja som ho opäť lepšie pochopil. Výsledky boli skvelé – dve víťazstvá, lepšie to už nemohlo byť. Jazdu som si užíval. Prekonať v sobotu traťový rekord a v nedeľu ho ešte vylepšiť je skvelou odmenou. Ďakujem L Racingu a Rexteamu za možnosť štartovať a za skvelé podmienky,“ povedal Věroslav Cvrček ml.

Denis Pavlík. (Autor: Szabosi/Autosportfoto.sk)

Manažér tímu Ján Lipták sa svojej pretekárskej úlohy zmocnil opäť výborne a so svojím Mini John Cooper Works WRC skvele spojil talent, skúsenosti a fungujúcu techniku.

V sobotu si tak vyjazdil druhé miesto v triede A, ako aj v triede A+2000. Nedeľa priniesla nielen lepšie časy, ale i víťazstvo v oboch triedach.

„Skúšali sme na aute nové nastavenia a napokon všetko zafungovalo tak, ako malo. Výsledkom sú trofeje za prvé a druhé miesta, z čoho mám samozrejme radosť. Nedá mi však nepoďakovať Tomášovi „Srnkovi“ za to, že v nedeľu výrazne spomalil a doprial mi víťazstvo,“ uviedol Ján Lipták.

Do tretice netreba zabudnúť na talentovanú stálicu tímu Denisa Pavlíka, ktorý zožal úspech a obdiv vyzretou jazdou za volantom Peugeotu 208 VTi R2.

V sobotu i v nedeľu mu patrilo 1. miesto v A-1600, 2. miesto v Junioroch a 3. miesto v triede A.

„V sobotu ma moje časy prekvapili. Oproti minuloročnej jazde na Škode Fabia som sa zlepšil o 9 sekúnd na trati, ktorá meria necelých 2,6 km! I keď od rána nás trápilo auto, ktoré nechcelo štartovať. V nedeľu sa stalo niečo, čo som nečakal: v prvej ostrej jazde som zajazdil čas 1:31,851 min. a v druhej 1:31,842 min. Auto tiež konečne štartovalo tak, ako malo. Veľká vďaka patrí všetkým, čo sa o môj štart zaslúžili – L Racing, rodičom a samozrejme Lieven Demets,“ povedal Betliarčan Denis Pavlík.

Informoval Martin Trenkler z Race Pro Media.

Autor: Peter Podolinský

Súvisiace články

© Copyright 2021 | Športnet, s.r.o.