Štvrtok, 25. február, 2021Meniny má Frederik, Frederika

Stachovskij priznal chybu. Stopu na kurte si odfotil mobilom

Stachovskij si takto fotografuje smartfónom odtlačok loptičky počas zápasu proti Gasquetovi. (Autor: TASR/AP)
SITA|Publikované 29. máj 2013 o 20:08

Rodák z Kyjeva obhajoval svoje počínanie tým, že mobilný telefón vytiahol len pre pobavenie davu.

PARÍŽ. Ukrajinský tenista Sergij Stachovskij priznal, že urobil chybu, keď si počas pondelňajšieho zápasu 1. kola dvojhry mužov na Roland Garros v Paríži s domácim Richardom Gasquetom (1:6, 4:6, 3:6) vyfotil mobilom spornú stopu po dopade loptičky na antuku v blízkosti čiary. Podráždilo ho však, keď ho v médiách označili ako "Mr. Angry" (Pán Nahnevaný).

Dvadsaťsedemročný rodák z Kyjeva obhajoval svoje počínanie tým, že mobilný telefón vytiahol len pre pobavenie davu. Zároveň však akceptoval, že svojím správaním prekročil čiaru - na rozdiel od inkriminovanej loptičky.

"Bolo to nesprávne rozhodnutie. Hrali sme však na antuke, kde by malo byť celkom jednoduché rozhodnúť o dopade loptičky; žiaľ, niektorí naši rozhodcovia nie sú toho schopní," vyhlásil Stachovskij, ktorý sa neskôr prostredníctvom Twitteru podelil o materiál s celým svetom.

Prvý hráč druhej stovky počítačového poradia Stachovskij potvrdil, že zaplatí pokutu, ktorú mu udelia organizátori turnaja. Poprel však, že by bol pre nepriaznivý verdikt nahnevaný na empajrového rozhodcu Carlosa Ramosa, od ktorého dostal za svoje počínanie výstrahu.

"Nebol som nahnevaný, dokonca ani frustrovaný. Spôsob, akým som skutok vykonal, nebol urážlivý. Jednoducho ma niečo 'zasvrbelo v zadku', spravil som to spontánne," povedal Stachovskij a dodal: "Pravidlá však podobné veci nedovoľujú, čo akceptujem. Niektoré médiá udalosť nafúkli. Bol to však len žart a verím, že ľudia ma pre to nebudú odsudzovať."

K nezvyčajnej udalosti sa vyjadril aj Stachovského súper Gasquet. "Zrejme si bol svojím videním situácie istý. Súhlasím, že to bolo veľmi tesné," povedal Francúz a dodal: "Sergij patrí k najzábavnejším chlapcom na okruhu. Takéto situácie na okruhu obvykle nevidíte, ale chápem, že bol frustrovaný, keďže to bolo naozaj o chlp."

Diskusia

Diskusiu k článku si môžete prečítať na sport.sme.sk

Súvisiace články