Štvrtok, 5. augusta, 2021Meniny má Hortenzia

Zranil sa ďalší lyžiar, federácia vraj pred nehodami zatvára oči

Manuel Osborne-Paradis. (Autor: TASR)
TASR|29. jan 2011 o 16:35

Kanadský zjazdár Manuel Osborne-Paradis skončil po páde v zjazde Svetového pohára vo francúzskom Chamonix so zlomeninou lýtkovej kosti v nemocnici, kam ho zo zjazdovky transportovali vrtuľníkom.

Kanadský zjazdár Manuel Osborne-Paradis skončil po páde v zjazde Svetového pohára vo francúzskom Chamonix so zlomeninou lýtkovej kosti v nemocnici, kam ho zo zjazdovky transportovali vrtuľníkom.

CHAMONIX. Pád Manuela Osborne-Paradisa opäť rozvíril debatu o bezpečnosti v lyžovaní. Kanadský lyžiar stratil v Chamonix kontrolu nad lyžami, spadol na chrbát a vo veľkej rýchlosti ho zachytila bezpečnostná sieť.

Víťaz troch pretekov Svetového pohára utrpel podľa prvých správ poranenia kolena a rebier. Stalo sa tak iba dva dni po tom, čo počas tréningu na rovnakom mieste spadol Rakúšan Mario Scheiber a zlomil si kľúčnu kosť a nos. Lekári by mali dnes rozhodnúť, kedy sa bude môcť vrátiť do Rakúska.

Pádu sa v sobotu nevyhol ani jeho reprezentačný kolega Georg Streitberger, ktorý si poranil koleno.

Minulý týždeň ďalší Rakúšan Hans Grugger musel po škaredom páde na tréningu v Kitzbüheli podstúpiť operáciu hlavy a jeho stav je stále vážny.

Po sezóne má aj Osborneho krajan Ryan Semple, ktorý si vo štvrtok počas tréningu roztrhol kolenné väzy.

Kritika sa množí

"Veľké množstvo zranení ukazuje, aký je náš šport nebezpečný," povedal po pretekoch víťaz Švajčiar Didier Cuche. Jeho rakúsky kolega Michael Walchhofer dokonca hovoril o posledných dvoch pretekoch ako o začarovaných so zlou energiou a požiadal funkcionárov ako aj staviteľov trate o zníženie rýchlosti pretekárov.

Líder SP Ivica Kostelič kritizoval Medzinárodnú lyžiarsku federáciu (FIS) že pred prílišným rizikom na tratiach zatvára oči namiesto toho, aby okamžite reagovala tak ako Medzinárodná automobilová asociácia FIA po tragickej smrti Ayrtona Sennu v roku 1993.

"Keď Senna narazil do steny v Imole, tak vo FIA nastalo zemetrasenie a mnohé sa zmenilo. Ale v lyžovaní nenastalo ani po hrozivých pádoch," povedal Kostelič.

Zapojila sa aj univerzita

Po Gruggerovom desivom páde niektorí odborníci začali hovoriť o airbagoch, ktoré používajú motocyklisti na pretekoch Grand Prix. Lyžiari dosahujú rýchlosti až 140 km za hodinu a pri tom sú prakticky minimálne chránení prilbou a tenkou lyžiarskou kombinézou.

"Pri páde príliš nezáleží na tom, či mám pri lyžovaní na sebe iba spodnú bielizeň alebo kombinézu," uviedol Nór Lund Svindal, ktorý pre zranenia po ťažkom páde na tréningu musel vynechať celú sezónu.

Rakúska lyžiarska federácia vydala v piatok večer vyhlásenie, v ktorom informuje, že už požiadala o pomoc univerzitu v Innsbrucku v úsilí zvýšiť bezpečnosť pri lyžovaní.

Súvisiace články