Piatok, 5. marec, 2021Meniny má Fridrich

Slovenský Trophy tím v histórii tak ďaleko neštartoval

Sportnet|Publikované 9. nov 2006 o 00:00

Už tradične v závere roka sa pozornosť priaznivcov i jazdcov terénnych motocyklových súťaži sústreďuje na vrchol sezóny, ktorým je Medzinárodná

šesťdňová súťaž (ISDE). Jej 81. ročník sa uskutoční od budúceho utorka (14. 11.) do nedele (19. 11.) na Novom Zélande, kde nebude chýbať ani slovenská reprezentácia. Prvenstvo v súťaži Trophy tímov bude z poslednej ISDE, ktorá sa uskutočnila u nás Považskej Bystrici, obhajovať Taliansko. Slováci skončili na peknom 6. mieste čím vyrovnali umiestnenie z tejto súťaže z rokov 1999 v Granade a 2002 v Jablonci. V konkurencii 22 trophy tímov by radi naši reprezentanti obhájili už spomínané šieste miesto, avšak podľa slov manažéra našej výpravy Jána Hrehora to nebude vôbec ľahké. Na tohtoročnú Šesťdňovú je prihlásený rekordný počet jazdcov: 620. Vlani v Považskej Bystrici ich bolo 437. Na Novom Zélande v oblasti mestečka Taupo bude štartovať 22 trophy tímov, 16 juniorských a 140 klubových družstiev.

Napriek tomu, že tohtoročná ISDE sa uskutoční na druhej strane našej zemegule na Novom Zélande, nebudú na nej chýbať naši reprezentanti. V pôvodnej nominácii na motocyklovú olympiádu figuroval aj jeden z našich najskúsenejších jazdcov endura a bývalý majster sveta Jaroslav Katriňák, avšak niekoľko dní pred plánovaným odchodom svoju účasť na 16-tej ISDE musel zo zdravotných dôvodov odvolať. V uplynulú sobotu odcestovala letecky šestica našich reprezentantov Róbert Kapajčík, Ivan Jakeš, Radek Matoška, Zlatko Novosád, Juraj Dozsa a Štefan Svitko spoločne s manažérom Jánom Hrehorom z Viedne cez Dubaj, Singapur a Brisbane do Aucklandu na Novom Zélande. Najmladším členom nášho trophy tímu je Košičan Róbert Kapajčík, ktorý v tejto sezóne absolvoval v drese talianskeho tímu Yamaha Ufo Corse juniorský seriál majstrovstiev sveta. V konkurencii 68 jazdcov skončil na 12. mieste. Pre nášho v súčasnej dobe najtalentovanejšieho pretekára to bude štvrtá účasť na ISDE a prvá v drese seniorského trophy tímu. Predtým sa predstavil v klubovom drese a dvakrát v juniorskom trophy tíme. V Poľsku obsadili naši juniori 6. miesto a vlani doma si o jedno miesto polepšili a skončili na piatej priečke. "Počas celej sezóny som jazdil prevažne vonku, no využil som príležitosť zviesť sa aj v domácom šampionáte. Potešilo ma, že som sa dostal do slovenského trophy tímu, ktorý bude bojovať na tohtoročnej šesťdňovej. Svojím výkonom by som rád pomohol k čo najlepšiemu umiestneniu. Neviem, aké prostredie a trate nás tam čakajú. Podľa informácii by samotné etapy mali mať škandinávsky charakter, kamenisté, mokré. Uvidíme, ako sa stým dokážem vyrovnať, lebo taký povrch mi príliš nesedí," povedal pred odchodom R. Kapajčík.

Podľa slov prezidenta SMF Petra Smižíka nad účasťou na ISDE začali uvažovať v závere uplynulého roka. Nový Zéland je najvzdialenejšia krajina, kde Slovensko štartovalo. "S myšlienkou účasti sa začali zaoberať aj preto, že doma skončil na 6. mieste seniorsky TT, piaty skončil JTT a v klubovej súťaži družstvo SMF skončilo štvrté. Aj preto sme sa rozhodli urobiť maximum pre účasť, aby sme nestratili krok s konkurenciou a nadviazali na domáce úspešné výsledky. Z ekonomických dôvodov sme postavili iba seniorský tím, lebo získať dostatok finančných prostriedkov nebolo vôbec jednoduché. Bez podpory štátu by sme si nemohli štart na Novom Zélande dovoliť," povedal pred odchodom P. Smižík. Ministerstvo školstva SR prispelo na slovenskú reprezentáciu sumou 1 mil. Sk, zvyšný 1,5 mil Sk na štandardnú účasť zabezpečila SMF zo sponzorských aktivít a z vlastného rozpočtu. "Do dejiska súťaže odchádzame skôr preto, aby sme sa zoznámili so strojmi. Nebudeme totiž jazdiť na vlastných, ale prenajali sme si tri motorky GAS-GAS, dve KTM a jednu Yamahu. Technické prebierky sú na programe sobotu, a tak budeme mať na ich prípravu iba dva, tri dni. Toto môže byť pre nás drobnou nevýhodou oproti súperom. Trať však nepozná takmer nikto, vieme iba to, že by mala mať charakter blízky Škandinávii," oboznámil s programom tímu manažér J. Hrehor. Cieľom všetkých pretekárov je najmä prísť do cieľa, ak pôjde všetko dobre, podľa manažéra je pre slovenské družstvo reálne šieste miesto.

V pondelok ráno stredoeurópskeho času pristála naša reprezentácia v novozélandskom hlavnom meste Auckland a odtiaľ sa automobilmi presunuli do 280 km vzdialeného Taupa, ktoré bude dejiskom šesťdňovej. Podľa informácie Petra Smižíka všetci členovia výpravy zvládli náročný let bez problémov a od nasledujúceho dňa si už chystali motocykle na súťaž.

Budú nás reprezentovať

Radek Matoška (nar. 1971), člen trophy tímu SR v r. 2002 (Jablonec nad Nisou) a 2005 (Považská Bystrica), kedy tím obsadil zhodne 6. miesto. Štartuje na motocykli GAS-GAS 250 v triede Enduro II.

Ivan Jakeš (1973), člen trophy tímu SR v r. 2002 a 2005. GAS-GAS 300 - Enduro III.

Zlatko Novosád (1980), člen klubového tímu SMF v r. 2005 v Pov. Bystrici, kedy tím obsadil 4. miesto. GAS-GAS Enduro II.

Štefan Svitko (1982), člen trophy tímu SR v r. 2005 v Pov. Bystrici. KTM 450 . Enduro II.

Juraj Dosza (1984), člen juniorského tímu v r. 2005 v Pov. Bystrici, kedy tím skončil na 5. priečke. KTM 450 Enduro II.

Róbert Kapajčík (1987), vicemajster Európy 2005, člen juniorského tímu v r. 2005 v Pov. Bystrici , kedy tím obsadil 5. miesto. V r. 2006 štartoval za taliansky tím Yamaha UFO Corse v seriáli Svetového pohára juniorov v endure, kde obsadil 12. miesto zo 68 štartujúcich. Yamaha Enduro II.

Manažér:

Ján Hrehor (1964), účastník 16-tich medzinárodných Šesťdňových, vicemajster Európy v endure.

Súvisiace články