Streda, 20. január, 2021Meniny má Dalibor

Pohodový víkend na Cene Slovenska

Pretekár Julo Konček. (Autor: pp)
Sportnet|Publikované 2. sep 2014 o 22:00

V auguste pokračovala okruhová sezóna pre Jula Končeka dvoma podujatiami.

Prvým bol rakúsky Histo Cup a potom Cena Slovenska. Obe sa išli na jedinom slovenskom okruhu Slovakiaring v Orechovej Potôni. Výsledky, no hlavne bezproblémový priebeh Ceny Slovenska J. Končeka potešili.

ROŽŇAVA. Na Cenu Slovenska, ktorá sa konala tretí augustový víkend, sa J. Konček vždy tešil. V tomto roku však bola situácia komplikovaná, no potom však bola aj pohoda väčšia. Končekov Vauxhall Vectra má už svoje roky. Už roky sa ťahá problém s prevodovkou.

„Obal praskal a už sme si s tým nevedeli poradiť. Lepenie, zváranie, nič nepomáhalo. Vydržalo to tak jeden tréning a znova to niekde prasklo. Hľadali sme teda iné možnosti. Vďaka mojej manažérke sa to podarilo,“ začal J. Konček.

Skontaktovala sa s J. Beckertom, ktorý bol ochotný vyrobiť nový obal prevodovky. „Akcia sa však začala dosť neskoro, tak bolo otázne, či to všetko stihneme do Ceny Slovenska,“ pokračoval J. Konček.

K meškajúcemu materiálu sa pridružili problémy s výkresom, ktorý museli prekresliť. „Nakoniec sa to podarilo a v utorok v noci bol obal hotový. Museli sme potom ešte čo–to prispôsobiť. Podarilo sa to všetko, aj keď na poslednú chvíľu,“ vrátil sa pár dní dozadu J. Konček.

Na Slovakiaring došiel tím vo štvrtok večer. „Na preteky som išiel s malou dušou, lebo sme to ani nevyskúšali. Nestihli sme ani voľný tréning a išli priamo do meraného. A všetko bolo v poriadku, fungovalo ako má, bez kvapkania oleja. Bol som príjemne prekvapený,“ zhrnul J. Konček, ktorý znova štartoval za ARC Bratislava.

Pohoda sa odzrkadlila aj na zajazdených časoch v tréningu. Aj keď bol výsledný čas 2:20,763 až šiesty, päť vozov bolo v 0,9 sek. „Bol som spokojný, tie desatiny sa dali stiahnuť. Navyše v kvalifikácii bolo až 47 vozov, na trati bolo teda umenie zajazdiť nejaký čas,“ pokračoval J. Konček.

Taký bezproblémový víkend si nepamätá

Štart sobotňajších pretekov nebol práve najlepší, cez Končeka išli dvaja súperi. No tých v priebehu pretekov dobehol. Na prvom mieste bol M. Fried na Lotuse, o druhé miesto zvádzali boj P. Mandelík (Lotus) a Srb Z. Kastratovič s upraveným Renaultom Clio. J. Konček skončil v absolútnom poradí na štvrtom mieste, v rámci majstrovstiev Slovenska vyhral.

V nedeľu štartoval J. Konček zo štvrtého miesta a pred prvou zákrutou bol na prvom mieste. Bol však mimo ideálnej stopy a nechcel riskovať, tak pribrzdil a vrátil sa na štvrté miesto. Počas pretekov musel vedúci jazdec pre defekt do boxov. Konček to využil a v absolútnom poradí skončil tretí v Zóne strednej Európy a prvý v rámci majstrovstiev Slovenska.

„To, že som sa dostal do čela, prekvapilo mňa i ostatných. Aj keď som potom klesol v poradí, som maximálne spokojný. Spokojný som však hlavne s bezporuchovou prevádzkou vectry. Okrem dolievania oleja a benzínu či umytia sa nerobilo takmer nič. Taký bezproblémový víkend si už ani nepamätám. Panovala iná nálada, lepšie sa pretekalo,“ tešil sa J. Konček a pokračoval: „Chcem sa poďakovať pánovi Beckertovi, ktorý sa na opravu prevodovky dal. Som mu nesmierne vďačný, lebo sme dlho hľadali niekoho, kto to urobí. Pohral sa s tým. Vďaka za to, že sa nás ujal.“

Histo Cup sa išiel prvý augustový víkend. Konček prvý deň vyhral svoju triedu a celkovo bol na piatom mieste. V druhých pretekoch pre problémy s prevodovkou už neštartoval.

Najbližšie preteky čakajú J. Končeka druhý septembrový víkend na okruhu v Brne.

Autor: Sportnet

Súvisiace články

© Copyright 2021 | Športnet, s.r.o.