Utorok, 19. január, 2021Meniny má Drahomíra, Mário

Podľa Jakeša dá druhá polovica zabrať ešte viac

Sportnet|Publikované 11. jan 2009 o 23:00

Konvoj automobilov, kamiónov, štvorkoliek a motocyklov si v sobotu vychutnal na 30. ročníku Rally Dakar v Argentíne a Čile deň voľna.Pretekári majú

za sebou sedem z pätnástich etáp, ktoré dali všetkým poriadne do tela a preverili nielen jazdecké majstrovstvo, ale aj kondičku a navigáciu v extrémnom prostredí.

KOŠICE/VALPARAISO. Peletón súťažiacich prekročil v 7. etape argentínsko - chilské hranice. Cieľ a bivak bol pri mori, v chilskom meste Valparaíso. Chile sa zdá byť, podľa vyjadrenia niektorých jazdcov, civilizovanejšou krajinou. Taktiež úroveň bivaku sa zlepšila - lepšie zázemie (jedáleň a sociálky) je v komplexe miestnej námornej akadémie, parkovisko a stany sú v ich športovom areáli, všetko s krásnym výhľadom na more. Argentínske bivaky boli väčšinou na štadiónoch, resp. vo vojenských priestoroch. Aj jediný slovenský jazdec v peletóne, ktorý oblieka dres českého KM Racing tímu, Ivan Jakeš, sa snažil oddýchnuť, ale na druhej strane spoločne s mechanikom Jánom Hrehorom mali plné ruky práce na príprave motocykla na druhú polovicu súťaže. Počas voľného dňa sme využili možnosť oddychu jazdcov a spojili sme sa s Ivanom Jakešom v čílskom bivaku.

Ivan, ako hodnotíš prvú polovicu súťaže?

"V porovnaní s Afrikou je to oveľa ťažšie a hlavne počas každej etapy sa enormne práši. V piesku sa tvoria hlboké koľaje, nedá sa jazdiť v stope, ale skôr vedľa, čo v prachu nie je nič príjemného. Nedá sa to porovnať s tým, čo som zažil v Afrike."

Okúsil si aj chuť piesku. Mohol sa pád podpísať pod poruchu motorky?

"Podmienky súťaže sú náročnejšie a pády na motorke nie sú ničím výnimočným. Mrzí ma, že som menej predvídal, čo ma môže na trati postretnúť, keď mám také vysoké štartové číslo. Musel som sa predierať zozadu cez množstvo motorkárov, a to sa mi tak trocha aj vypomstilo. Pri jednom predbiehacom manévri som spadol, ale nebolo to nič vážne. Bol som dosť poudieraný a niečo schytala aj motorka, ale spoločne s Gregym sme to v bivaku dali dohromady. Snáď pád, alebo aj jemný piesok sa podpísali pod poruchu motora."

Mal si v talóne druhý, ktorý si plánoval meniť práve počas voľného dňa.

"Ak som chcel pokračovať museli sme operatívne problém riešiť, preto sme vymenili motor. Po dohode s KTM nám ich mechanici pôvodný motor opravili. Už je hotový a môžem ho v prípade potreby vymeniť, aby som preteky dokončil."

Menili ste v sobotu motor, ako ste pôvodne plánovali?

"Zatiaľ sme sa nerozhodli. Skôr sme sa s Gregym snažili opraviť niektoré poškodené veci, lebo práce na motorke po náročných etapách je stále viac ako dosť. Uvidíme čo prinesú ďalšie kilometre a potom sa rozhodneme pre prípadnú výmenu motora."

V jednotlivých etapách sa predieraš dopredu, ale celkový dobrý výsledok sa ti vzdiaľuje.

"Po páde a technických problémoch s motorom som už opatrnejší a snažím sa jazdiť na istotu, lebo riskantná jazda sa nevypláca. Uvedomujem si, že po penalizácii môžem zabudnúť na dobrý výsledok, ale dôležité bude zvládnuť zostávajúce nástrahy trate a doraziť do cieľa. To je mojím prvoradým cieľom a tomu musím všetko podriadiť."

Autor: Sportnet

Súvisiace články

© Copyright 2021 | Športnet, s.r.o.