Piatok, 22. január, 2021Meniny má Zora

Organizátori Dobšinského kopca: Neostáva nič iné, len pokračovať

Riaditeľ pretekov Dobšinský kopec Marcel Kollárik. (Autor: Peter Podolinský)
Sportnet|Publikované 19. aug 2014 o 22:00

Aj uplynulý ročník bol zaradený do seriálu majstrovstiev Európy pretekov automobilov do vrchu.

Aj uplynulý ročník, podobne ako predchádzajúce dva, bol zaradený do seriálu majstrovstiev Európy pretekov automobilov do vrchu. Rovnako ako tie minulé priniesol zlepšenie traťového rekordu. A rovnako sa o to postaral Talian Simone Faggioli. A rovnako bol riaditeľom pretekov Marcel Kollárik.

DOBŠINÁ. Od pretekov uplynul už mesiac. Organizátori postupne uzatvárajú XXXI. ročník po všetkých stránkach. Spolu s riaditeľom Dobšinského kopca 2014 Marcelom Kollárikom sme bilancovali tohtoročné podujatie.

Ako s odstupom pár týždňov hodnotíte uplynulý XXXI. ročník pretekov?

„Všetko je ešte stále čerstvé. Postupne vyrovnávame posledné záväzky, či už finančné alebo materiálne, aby sme mohli konečne urobiť čiaru za XXXI. ročníkom, pretože už máme na stole prihlášku na budúci rok. Po dvoch predchádzajúcich vydarených podujatiach majstrovstiev Európy sme sa trocha obávali, či dokážeme aj tento rok udržať vzostupný trend. Z roka na rok je to ťažšie a ťažšie, hlavne konkurovať motoristicky silným štátom, kde patrí tento šport medzi top športy. Aj napriek veľkej diváckej popularite, ktorá má narastajúci trend, je mediálny záujem o motoristický šport u nás minimálny. Je nepochopiteľné, ako je možné, že podujatie s visačkou majstrovstiev Európy bojuje o priestor a ak chceme, aby bola pripravená televízna reportáž, tak si ju musíme jednoducho zaplatiť. Aby som sa však vrátil k otázke, tak ani tento rok sme sa nezaobišli bez komplikácií. Už od sobotňajších tréningov nás pretekári neustále preverovali, či už technickými poruchami, olejom na trati i viacerými haváriami, ktoré však ostali bez vážnejších zranení. So všetkým sme sa dokonale vysporiadali a tak už na sobotňajšej tlačovej konferencii všetci zúčastnení nešetrili chválou na našu organizáciu. Za všetko stačí spomenúť slová víťaza pretekov Taliana Simona Faggioliho, ktorý sa v cieli pretekov pre médiá vyjadril o Dobšinskom kopci ako o najlepších pretekoch majstrovstiev Európy. Sme trocha neskromní, ale je to jednoducho vyjadrenie šesťnásobného majstra Európy v pretekoch automobilov do vrchu.“

Znova sa menil rekord. Stáva sa z toho už tradícia. Kde je podľa vás hranica, čas, po ktorý sa už nebude dať zajazdiť?

„Špeciál Norma M 20 FC, s ktorou Simone tento rok pokoril rekord, je úplné nové vozidlo, s ktorým sa dá ešte ďalej pracovať. Osella FA 30, s ktorou vytvoril vlaňajší rekord, podľa jeho slov už bola na hranici vývoja a preto môžeme predpokladať, že na budúci rok, ak sa nič vážne nestane, by mohol byť znova rekord atakovaný a veríme, že nielen Faggiolim. O nejakej hranici je veľmi ťažko uvažovať z toho titulu, že na jednej strane sa technika posúva míľovými krokmi dopredu, no na druhej náš kopec a jeho povrch je taktiež z roka na rok starší a menej priľnavý. Rekord 2:20,682 s je v každom prípade z ríše snov a keď si k tomu predstavíte priemernú rýchlosť nad 170 km/hod a to všetko na trati, ktorá vedie otvorenými úsekmi i lesnými porastmi, je to niečo fantastické, neuveriteľné a zároveň aj nebezpečné.“

V tomto roku ste dávali veľký dôraz na bezpečnosť. Ako vidíte tento ročník z tohto pohľadu?

„Aj tento rok sme stavili na túto kartu. Ako som spomínal, medzinárodná motoristická federácia FIA neustále sprísňuje bezpečnostné kritériá. Náš kopec patrí medzi tie najrýchlejšie v Európe, čo obľubujú najmä pretekári v otvorených monopostoch, čomu musíme prispôsobiť aj ochranu samotných jazdcov, traťových komisárov a divákov. Neustále s našimi partnermi zvyšujeme technické prvky na Dobšinskom kopci, dopĺňame nové zvodidlá, zdvojujeme ich na nebezpečných miestach, vysekávame zarastené okraje trate, aby bol dobrý výhľad do jednotlivých zákrut. Dopĺňame stanoviská traťových komisárov, ich vybavenie, skvalitňujeme aj služby a komfort pre divákov na diváckych miestach, čím zamedzujeme ich pohybu počas pretekov. Väčšina týchto krokov potom pomáha aj verejnej doprave, čo má ďalší pozitívny vplyv na našu činnosť.“

Začali ste už štvrtú desiatku pretekov a to je už dosť veľa. Neobávate sa toho, že chuť a elán začnú dochádzať? Čo nového chystáte do ďalších rokov?

„V prvom rade chystáme vyhodnotenie XXXI. ročníka, ktoré je venované našim organizátorom a sponzorom. Po ňom sa pomaly začína plánovať v hrubých rysoch ten ďalší XXXII. Mesto Dobšiná nám aj tento rok pripravilo perfektné podmienky na našu činnosť, čo je predpoklad kvalitnej prípravy. Čo sa týka elánu a síl, samozrejme, že s tým chceme najmä tesne pred pretekmi niekoľkokrát skončiť, lebo je toho až–až, ale na druhej strane zisťujeme nástup novej mladej generácie na dôležité posty v organizačnom výbore, čo nás teší a poháňa ďalej. Dobšinský kopec a jeho trať je proste tu, bola by to veľká škoda, ak by sme z tohto kolotoča vypadli. Tak nám nič iné neostáva, iba pokračovať v tom. Našou snahou teda bude i naďalej robiť dobré meno nášmu regiónu a celému Slovensku prostredníctvom pretekov automobilov do vrchu na Dobšinskom kopci.“

Autor: Sportnet

Súvisiace články

© Copyright 2021 | Športnet, s.r.o.