Piatok, 25. júna, 2021Meniny má Olívia, Tadeáš

Olympiáda bude stáť STV okolo 80 miliónov korún

Sportnet|15. máj 2004 o 00:00

BRATISLAVA - Zisky Slovenskej televízie z reklamy počas hokejových majstrovstiev sveta vysoko splnili jej očakávania. Prvé kvalifikované odhady z STV hovoria o vyše 40 miliónoch. Ak by slovenská reprezentácia postúpila do finále, zisky by boli ešte o ...

BRATISLAVA - Zisky Slovenskej televízie z reklamy počas hokejových majstrovstiev sveta vysoko splnili jej očakávania. Prvé kvalifikované odhady z STV hovoria o vyše 40 miliónoch. Ak by slovenská reprezentácia postúpila do finále, zisky by boli ešte o niečo vyššie.

Televízia zvýšila cenu za reklamu, napríklad v druhej polovici šampionátu žiadala za 30-sekundový spot v komerčnej prestávke počas zápasu 200-tisíc. Predali takmer všetok reklamný čas. Člen vedenia STV Branislav Záhradník tvrdí, že je to aj vďaka "diametrálne odlišnej pozícii STV na trhu", než aký mala ešte pred rokom.

Zisk chce STV využiť na vysielanie ďalších športových podujatí, ktorých je tento rok veľa a budú podľa Záhradníka "preukázateľne stratové".

Najviac bude stáť vysielanie letnej olympiády v Aténach, údajne okolo 80 miliónov. Cenu za vysielacie práva STV nechce zverejniť, ale Záhradník povedal: "Považujeme ju za vysokú."

Ako to bude s vysielacími právami?

Okrem letnej olympiády bude STV2 vysielať aj tenisový grandslam vo Wimbledone, paralympiádu, Svetový pohár v ľadovom hokeji či Majstrovstvá Európy vo futbale. Takmer na všetky získala vysielacie práva, problém má len s cenou za práva na futbalové majstrovstvá, ktorá je podľa Branislava Záhradníka pre STV neprijateľná.

Vysielacie práva získava STV aj vďaka tomu, že je členom európskej skupiny vysielateľov EBU, ale aj vďaka dvom vysielacím kanálom. Televízia Markíza vlastní vysielacie práva na Formulu.

Súkromní vysielatelia dúfajú, že problémy, aké sa objavili na hokejovom šampionáte, sa pri ďalších športových už neobjavia.

"Diskusiu okolo spravodajskej sublicencie v MS v ľadovom hokeji sme vyvolali preto, že sme túto situáciu chceli riešiť aj vzhľadom na budúcnosť, aby sa podobná situácia neopakovala pri ďalších šampionátoch, ktoré nás čakajú tento rok," povedala Ivana Semjanová z Markízy. Záhradník tvrdí, že problém by nemal nastať, ak sa dohodnú tak, ako sa to napokon podarilo pri hokeji.

Výnimkou je letná olympiáda, pri ktorej je STV povinná poskytnúť spravodajstvo iným televíziám v krajine. "Tam je zámer masovejšej propagácie olympiády a nepostupuje sa tak tvrdo komerčne, ako je to povedzme, v hokeji," povedal Záhradník. (hr)

Výber z hlavných športových podujatí v roku 2004 na STV2

  • Wimbledon 21. 6. - 4. 7.
  • Letné OH Atény 13. 8. - 29. 8.
  • Liga Majstrov
  • Corgoň liga
  • Svetový pohár v ľadovom hokeji 30. 8. - 14. 9.
  • Paralympijské hry 17. 9. - 28. 9.
  • ME vo futbale 12. 6. - 4. 7. (o vysielacích právach sa rokuje)

Zápasy majstrovstiev sledovala polovica Slovenska

BRATISLAVA - V čase, keď STV 2 vysielala zápasy slovenských hokejistov na majstrovstvách sveta, sedela pri obrazovkách takmer polovica obyvateľov. Odhady sledovanosti niektorých zápasov poskytol denníku SME Odbor mediálneho výskumu STV.

Zápasy našich hokejistov s USA, Fínskom a Ruskom sledovalo od 2 miliónov do 2,5 milióna obyvateľov. Denný kontinuálny výskum STV pritom zahrnuje len populáciu od 12 rokov hore.

Prvý zápas základnej skupiny Slovensko - Ukrajina sledovalo v sobotu okolo poludnia asi 1,5 milióna ľudí. Odhady sledovanosti ostatných zápasov na turnaji STV zatiaľ spracováva.

Rovnako ako minulý rok sa STV 2 počas hokeja stala lídrom na televíznom trhu - prekonala aj inak najsledovanejšiu Markízu, STV 1 a Joj. Podiel divákov, ktorí mali zapnutú televíziu a vybrali si hokej na inak okrajovo sledovanej "Dvojke", bol v čase prvých zápasov od 60 - 86 percent. (hr)

Prvé odhady sledovanosti STV 2 počas majstrovstiev sveta v hokeji

zápas sledovanosť podiel na trhu
Slovensko - USA 46 % (viac ako 2 milióny divákov) viac ako 60 %
 Slovensko - Fínsko  55 % (takmer 2,5 milióna divákov) viac ako 60 %
Slovensko - Rusko 48 % (viac ako 2,1 milióna divákov) okolo 60 %
Slovensko - Ukrajina 34 % (okolo 1,5 milióna divákov) okolo 86 %

Súvisiace články