Sobota, 27. február, 2021Meniny má Alexander

Na Rally Rožňava sa nerozhodovalo len na trati

Sportnet|Publikované 6. okt 2005 o 00:00

Rožňava - Tohtoročná VI. SHT Rally Rožňava priniesla niekoľko neočakávaných zvratov, ktoré zamiešali konečným poradím. Víťazom sa stala posádka Peter

Gavlák - Vladimír Kováč z RC Rallye Teamu na Mitsubishi Lancer. Stalo sa tak po diskvalifikácii dvojice J. Béreš st. - R. Muller, ktorej Mitsubishi Lancer Evo III neprešlo záverečnou technickou kontrolou. Dôvodom boli brzdové doštičky, ktoré neboli homologizované FIA. Na druhé miesto sa tak posunula posádka T. Cserhalmi - M. Krajňák (Mitsubishi Lancer), ktorá sa spolu s tretími Poliakmi G. Grzybom a P. Mazurom (Suzuki Ignis S1600) musela v druhej etape vyrovnávať s päťminútovou penalizáciou za predčasný príchod do časovej kontroly v piatok večer.

Preteky sa začali v piatok popoludní predstavovaní posádok na Námestí Baníkov v Rožňave. Asi najväčšiu pozornosť pútalo nové vozidlo tohtoročného absolútneho majstra Slovenska posádky J. Béreš jr. - P. Starý. Na predposledné podujatie sezóny si totiž prišli vyskúšať nový Citroen C2 S1600. Z prihlásených 34 posádok sa na štart postavilo 29. Prvá etapa sa skladala zo štyroch rýchlostných skúšok (RS), ktoré merali spolu 43 kilometrov.

V prvej RS Podsúlová (10,6 km) vyšla voľba pneumatík Štěpánkovi, ktorý na rozdiel od ostatných obul "suché". Zvíťazil s náskokom piatich sekúnd pred Cserhalmim a Bérešom jr., ktorý si zvykal na nový Citroen. Štvrtý bol Poliak Grzyb pred Bérešom st. a Gavlákom. Nasledovala jedna z najkrajších tratí na Slovensku Uhorná (10,9 km). V nej zatiahol Béreš st. a zvíťazil pred Cserhalmim a Štěpánkom, ktorý si však udržal celkové vedenie. Štvrtý bol Béreš jr. pred Grzybom. Pred treťou RS Podsúlová odstúpil kvôli technickým problémom vedúci Štěpánek. Do čela sa tak dostal Cserhalmi, ktorý vedenie potvrdil aj víťazstvom v skúške. Za ním skončil Grzyb a Béreš st. Na štvrtom mieste došiel Béreš jr. pred Gavlákom. Piatkový program zakončila RS Uhorná. Išla sa už za tmy a víťazstvom v nej si Cserhalmi upevnil vedúcu priečku. Druhý skončil Grzyb, ktorý sa aj celkovo posunul za Cserhalmiho. Tretie miesto patrilo Bérešovi st. pred Bérešom jr. a piaty skončil Gavlák. Také bolo aj poradie po prvej etape. Ale iba zdanlivo. Organizátori pridali na záver etapy tankovanie, čím sa čas príchodu do časovej kontroly posunul o päť minút. Niektoré posádky si to nevšimli, a tak nasledovala penalizácia, ktorá ich posunula na nižšie priečky. Medzi postihnutými boli i Cserhalmi a Grzyb, takže boj o druhé miesto v majstrovstvách Slovenska bol stále otvorený.

V sobotu ráno na mestskom okruhu v Rožňave privítalo pretekárov daždivé počasie. Najlepšie sa s klzkou traťou vyrovnal Gavlák, ktorý zvíťazil pred Bérešom st. a Cserhalmim. Štvrtý skončil Grzyb a piaty Béreš jr. Po 5. RS viedol Béreš st. pred Bérešom jr. a tretí bol Gavlák. Cserhalmimu patrila desiata a Grzybovi jedenásta priečka. Potom sa posádky presunuli na revúcku stranu, kde ich čakali dve RS. V najdlhšej 6. RS Revúca (15,8 km) zvíťazil Béreš jr. pred Grzybom a tretí bol Cserhalmi. Darilo sa Maďarovi Radóovi, ktorý skončil štvrtý pred Gavlákom. V nasledujúcej RS Jelšava zabral Grzyb a zvíťazil s takmer štvorsekudnovým náskokom pred Cserhalmim. Tretí bol Béreš jr., ktorý si držal vedúcu priečku v celkovom hodnotení. Štvrtý bol v skúške Gavlák a za ním skončil Béreš st.

V 8. RS na mestskom okruhu potvrdil Gavlák, že trať mu sedí a zvíťazil pred Cserhalmim a Bérešom jr. Ten však mal problémy s uchytením motora a do ďalšej časovej kontroly prišiel až s devätnásťminútovým oneskorením. Znamenalo to vylúčenie z pretekov, ktoré však nasleduje až po skončení sekcie. Béreš jr. tak ešte pokračoval v pretekoch. Na predposlednej rýchlostke Revúca zvíťazil s náskokom Cserhalmi pred Bérešom jr. a Grzybom. Štvrtý bol Gavlák a piaty Béreš st., ktorý viedol v celkovom poradí pred Gavlákom a Cserhalmim. V poslednej RS zvíťazil Cserhalmi pred Grzybom a Bérešom jr., ktorý však po skúške odovzdal jazdný výkaz a odstúpil. Štvrtý skončil Béreš st. a piaty Radó. Celkové poradie bolo 1. Béreš st., 2. Gavlák, 3. Cserhalmi. 4. Grzyb, 5. Haluška.

Prekvapeniam však nebol ešte koniec. Hoci sa posádka Béreš st. - Muller tešila na rampe z víťazstva, ich diskvalifikácia kvôli nevyhovujúcim brzdovým doštičkám prisúdila prvenstvo Gavlákovi s Kováčom.

"V prvom rade treba povedať, že jazdci si veľmi pochvaľovali trate, sú veľmi zaujímavé, technicky náročné a hlavne idú sa na asfaltovom povrchu, čo nebýva zvykom na všetkých súťažiach. Na druhej strane ma mrzí, že sa všetko nevyhrávalo na rýchlostných skúškach. Rally Rožňava bolo teda plné zvratov," povedal riaditeľ pretekov Miroslav Mikulovský (na snímke) a pokračoval, "kvôli dažďu sme mali obavy, aby nedošlo k nejakým výpadkom na mestskom okruhu. Musím sa poďakovať usporiadateľom, ale i divákom, že boli disciplinovaní a oba mestské okruhy prebehli bez problémov."

VÝSLEDKY

1. P. Gavlák/ V. Kováč (N4 - Mitsubishi Lancer), 2. T. Cserhalmi/ M. Krajňák (N4 - Mitsubishi Lancer), 3. G. Grzyb/ P. Mazur (A6 - Suzuki Ignis S1600), 4. P. Haluška/ V. Marinica (A5 - Škoda Fabia), 5. P. Michalík/ R. Baran (N3 - Honca Civic Type R), 6. S. Bogár/ R. Bacsó (N3 - Peugeot 306), 7. R. Čikor/ P. Florek (N3 - Honda Civic Type R), 8. I. Vlasatý/ A. Stropkovič (A7 - Seat Ibiza Kit Car), 9. I. Radó/ J. Nyéki (N2 - Honda Civic), 10. I. Kapušanský/ G. Szenderáková (N1 - Škoda Fábia)

Súvisiace články