Štvrtok, 21. január, 2021Meniny má Vincent

Na Morave prešovskí mušketieri brali medaily vo svojich triedach

Jedna z posádok Rally System Slovakia tímu. (Autor: Tibor Szabosi)
Sportnet|Publikované 27. jún 2018 o 22:00

Rely jazdcom nevyšli pred prestávkou preteky úplne podľa ich predstáv.

Neštandardne často prerušované rýchlostné skúšky a prideľovanie náhradných časov mali v Hustopečiach, ktoré sa jazdili ako tretí podnik majstrovstiev Slovenska v rely, vplyv na posádky štartujúce s vyšším štartovým číslom.

Medzi ne patrili aj posádky prešovského Rally System Slovakia tímu.

Havárie, prieťahy

„Tak sa mi zdá, že to tohto roku organizátorom veľmi nevyšlo,“ krútil hlavou šéf tímu, skúsený Vlado Bánoci.

„Chápem, boli aj havárie, no boli aj zbytočné prieťahy a dve naše posádky tak išli spať až o tretej ráno. Trochu kontroverzné je aj to, že do prvého súťažného dňa sa vlastne zarátajú iba dve odjazdené rýchlostné skúšky.“

V prvý deň sa zo šiestich meraných úsekov až na štyroch prideľovali náhradné časy a to prakticky zmarilo možnosť poriadne zabojovať o výsledok.

Najlepšie to ilustruje situácia Igora Plichtu s Michalom Svatom (Citroën Saxo), ktorí v druhom súťažnom dni víťazstvom v triede 7 ukázali potenciál, no počas prvého dňa aj napriek tomu v triede skončili na druhom mieste.

„Jazdili sme vlastne iba prvý a posledný úsek. Navyše na „jednotke“ nás dvakrát blokovali pomalšie vozidlá a my sme stratili čas, ktorý sme pre pridelené náhradné časy v nasledujúcich štyroch ereskách nemali kde zmazať,“ vysvetľuje Igor Plichta.

„V záverečnej šestke sme niečo stiahli, ale to už stačilo iba na druhé miesto. V sobotu sa situácia zlepšila a mohli sme potvrdiť našu výkonnosť.“

Výsledok nepotešil

Najhorúcejším želiezkom v „rely ohni“ bola posádka Tomáš Konečný a Matúš Lejko, štartujúci v triede 3 na Subaru WRX.

Na Moravu cestovali s ambíciami na víťazstvo vo svojej triede, no nakoniec sa museli uspokojiť s tretím miestom po oba súťažné dni.

„Vzhľadom na všetky okolnosti, ktoré tu boli, sme dosiahli maximum, čo sme dosiahnuť mohli,“ hodnotí Tomáš Konečný.

„S naším výkonom sme preto spokojní, no s výsledkom už menej. Chceli sme dôjsť na lepšom ako treťom mieste. Bola to však trochu zvláštna súťaž. Veľa vonkajších vplyvov tu ovplyvňovalo výsledok. Musíme byť preto spokojní s tým, čo máme.“

Tomáš Konečný v piatok dostal tri pridelené časy a navyše na úsekoch, kde mohol zabojovať o zlepšenie pozície.

„Prvý úsek bol o motoroch. Dookola brzda, plyn. Tam sme vedeli, že mitsubishi nebudeme stačiť. Druhý úsek, ktorý sa dvakrát zrušil, bol práve taký, kde sme mohli mať ak nie výhodu, tak minimálne sa porovnávať s ostatnými. To napokon ukázal tretí úsek, kde sme jazdili porovnateľné časy so súpermi. Tešil som sa aj na nočné úseky, no nakoniec sa išiel iba ten posledný. Tam sa nám išlo parádne. Dokonca sme tam dosiahli lepší čas ako za svetla. V sobotu sa mi najviac páčili Němčičky, ktoré považujem za najťažšie z celej súťaže. Nebolo tam ani veľa retardérov. Na šotoline veľa skúseností nemám, no celkom sa mi to páčilo. Tu boli síce jednoduchšie a skôr rovné šotolinové úseky, no celkom by som rád absolvoval aj nejakú celú šotolinovú súťaž.“

Ak sa šotolina Konečnému páčila, tak miešaná charakteristika tratí sadla najmenej z trojice prešovských mušketierov Petrovi Haluškovi (Seat Ibiza).

„Pre mňa to bola nová skúsenosť v Hustopečiach. Na úvod sme vôbec netrafili nastavenie. Potom sme to vyladili, no zrušili nám veľa eresiek, čo nás vyhodilo z tempa,“ vracia sa k priebehu súťaže v Hustopečiach Peter Haluška.

„Preteky s takým množstvom voľných prejazdov som v živote nešiel a dúfam, že už ani nepôjdem. Som sklamaný.“

Peter Haluška spolu s Radom Plichtom v piatok skončili v triede 5 na treťom mieste a v sobotu brali body za štvrté miesto. Po Hustopečiach aj na posádky Rally System Slovakia čaká niekoľkotýždňová prestávka pred nasledujúcim podnikom v Lubeníku (14. júla).

Článok vyšiel v týždenníku MY Prešovské noviny č.24/2018. V predaji od utorka 26. 6. do pondelka 2. 7.

Autor: Sportnet

Súvisiace články

© Copyright 2021 | Športnet, s.r.o.