Hamilton to cíti, on to vie. V budúcej sezóne pôjde za titulom, myslí si Eisele

Lewis Hamilton.

Hamilton to cíti, on to vie. V budúcej sezóne pôjde za titulom, myslí si Eisele

Lewis Hamilton. (Autor: TASR/AP)
Lewis Hamilton.
Lewis Hamilton. (Autor: TASR/AP)
Miroslav Kováčik|29. nov 2022 o 13:35

Komentátor Števo Eisele zhodnotil predošlú sezónu F1.

Viac predbiehacích manévrov, vyrovnanejšie štartové pole, úžasná Veľká cena Veľkej Británie či nový rekord Maxa Verstappena.

Aj taká bola sezóna 2022 formuly 1. Nové pravidlá splnili svoj účel, premiešali poradím a spôsobili tesnejšie súboje na trati, ktoré diváci chcú vidieť.

"Zaujímavé bolo sledovať, že jazdci, ktorí boli predbehnutí, boli schopní udržať sa v DRS zóne a vrátiť manéver svojmu rivalovi. Najmä súboje Leclerc vs. Verstappen boli ozdobou," povedal pre Sportnet komentátor ŠTEVO EISELE.

Aká bola sezóna 2022 v porovnaní s tou predošlou?

Po minulom roku bola latka nastavená extrémne vysoko, ale napriek tomu sme boli svedkami veľmi vzrušujúceho ročníka. Nové pravidlá premiešali poradím. Dovtedy dominantný Mercedes bol ledva tretí a mnohí už zabudli na to, že na začiatku sezóny bolo jednoznačným favoritom Ferrari. 

Vďaka kvalitnejšiemu vývoju však získaval prevahu Red Bull, odľahčoval svoj monopost, ako tím pôsobil konzistentnejšie a robil menej chýb, najmä oproti Ferrari. To sa podobne ako v rokoch 2017 a 2018 úplne rozsypalo.

Čo boli hlavné faktory, ktoré rozhodli v prospech Red Bullu? 

Tých faktorov je viac. Sme na začiatku vývojového cyklu, šanca na zlepšovanie je v princípe v sekundách, keď to zjednoduším.

Ferrari zabudlo vyhrávať, zatiaľ čo Red Bullu sa to darilo vďaka ich agresívnym stratégiám. Navyše, Max Verstappen bol takmer bezchybný. 

Na papieri to vyzerá jednoducho. Red Bull vyhral sedemnásť z 22 veľkých cien, ale väčšina víťazstiev sa zrodila po napínavom priebehu pretekov. 

Verstappen štartoval často z hĺbky štartového poľa. Každopádne, klobúk dole pred tým, aký monopost Adrian Newey opäť postavil, pred pohonnou jednotkou a tiež pretekovému manažmentu. 

Aj toto sa dozviete v článku:

  • Čo označil komentátor za pozitíva a negatíva sezóny?
  • Bude pokračovať Max Verstappen v dominantných výkonoch?
  • Čo vraví na to, že Mickovi Schumacherovi sa neušla sedačka?
  • Prečo si mal dať Sebastian Vettel pauzu už skôr?
  • Akú páku si Red Bull vytvoril na Sergia Péreza?
  • Stráca F1 nabitým kalendárom na exkluzivite?

Ferrari malo skvelý úvod sezóny. Mysleli ste si aj vy, že sa tímu z Maranella podarí ukončiť pätnásťročné čakanie na majstra sveta?

Formula 1: Šampióni

Objednajte si knihu Formula 1: Šampióni, ktorá prináša dramatické a neraz tragické príbehy všetkých 34 jazdcov, ktorí sa vo vyše 70-ročnej histórii F1 stali majstrami sveta. Text sprevádza viac ako 300 unikátnych fotografií z pretekov i zo zákulisia.
Knihu si zakúpite tu

Stretol som viacerých zarytých fanúšikov Ferrari, ktorí mi po pretekoch v Austrálii, keď mal Leclerc 46-bodový náskok pred Verstappenom, hovorili, že Schumacherova éra je späť a že fandíme ako za jeho čias. Boli nadšení, ale ukázalo sa, že Ferrari ešte nie je pripravené na titul. 

Tím sa buduje nanovo. Oproti predošlým dvom rokom urobilo Ferrari obrovský krok vpred, bojovalo o víťazstvá, ale ešte mu niečo chýba. Tento rok to bola spoľahlivosť a strategický manažment, ktorý bol na pomerne nízkej úrovni.

Verstappen získal titul dominantným spôsobom, keď vyhral až pätnásť veľkých cien. Myslíte si, že bude táto jeho éra pokračovať ďalej a mohol by trebárs napodobniť Sebastiana Vettela? 

No, takto... Technický riaditeľ Mercedesu James Allison už v januári hovoril, že sa nájde jeden-dva tímy, ktoré netrafia koncepciu nového auta po zmene pravidiel. Kto by však povedal, že to bude Mercedes? Logická otázka je prečo. 

Dočítajte tento článok
s predplatným sportnet.sk

Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.

Máte už konto alebo predplatné? Prihláste sa

Súvisiaci obsah

Nachádzate sa tu: