Pondelok, 25. január, 2021Meniny má Gejza

Majerčák s Vejačkovou zvíťazili v Chorvátsku

V. Majerčák a M. Vejačková. (Autor: Peter Podolinský)
Peter Podolinský|Publikované 20. okt 2016 o 22:00

Posádka z tímu L. Racing na chorvátskych cestách výrazne zabodovala.

DOBŠINÁ. Posádka Vlastimil Majerčák – Michaela Vejačková L Racing tímu si víťazstvom na 43. Croatia Rally s najväčšou pravdepodobnosťou zabezpečila prvenstvo v seriáli pretekov Zóny strednej Európy. Pred súpermi už majú dostatočný náskok.

Podujatie v Chorvátsku sa išlo na prelome septembra a októbra. Skladalo sa z 12 rýchlostných skúšok s celkovou dĺžkou 185 kilometrov, na ktorých bolo množstvo štrku. Slovenská posádka štartovala vo vozidle Ford Fiesta R5 EVO. Na otázky odpovedal V. Majerčák.

Na rely v Chorvátsku ste mali premiéru, no i tak ste dokázali poraziť silné domáce posádky. Ktoré momenty o tom rozhodli?

„Naša premiéra na Rally Croatia Poreč naozaj dopadla na výbornú. Okrem silných domácich posádok tu štartovali aj iné zahraničné posádky, ktoré tu už predtým boli. Myslím si, že o našom víťazstve rozhodla skôr celosezónna príprava ako nejaké konkrétne momenty na týchto pretekoch. Aj keď prostredie, organizácia a atmosféra pretekov nás motivovali k tomu ísť od úplného začiatku v plnom nasadení.“

Aké boli trate v Chorvátsku? Čo vám dalo najviac zabrať?

„Trate v Chorvátsku boli naozaj veľmi špecifické. Asfalty boli veľmi šmykľavé a s minimálnou resp. skoro žiadnou adhéziou. Navyše sa všetky zákruty rezali a cesty boli bez krajníc, lemované len štrkom a kameňmi, ktoré už po prvom prejazde boli vyťahané na asfalte, čo celú situáciu len sťažovalo.“

Trate na Slovensku sú pre vás viac–menej známe, čo vždy trochu uľahčí prípravu rozpisu. Ako to však bolo s jeho prípravou v cudzom prostredí a na neznámych tratiach? Zapotili ste sa veľmi?

„Štart na Rally Croatia nebol pre nás prvým štartom v zahraničí v tejto sezóne, takže písanie rozpisu na neznámych tratiach nebolo úplnou neznámou. Jediné, v čom je to výnimočné, že v každej krajine majú trate svoje špecifiká. Príprava rozpisu v Chorvátsku bola náročná, o čom svedčí aj to, že v 100-stránkovom zošite na rozpis zostalo voľných len zopár strán, čo sa nám nestalo ani na európskej „Barumke”, aj keď súťaž mala o 60 súťažných kilometrov menej.“

V prvý deň ste boli druhí, v druhom dni ste sa posunuli do čela. Kde sa lámal chlieb a rozhodovalo o víťazstve?

„Po prvom súťažnom dni sme boli na 2. mieste s minimálnou stratou 1,8 sekundy. O našom víťazstve rozhodlo to, že sme druhý deň ráno nastúpili do súboja naplno a zatiahli sme. Hlavnému súperovi, domácemu Šebaljovi, sme odskočili a až do konca dňa sme svoj náskok zvyšovali. Nakoniec sme zvíťazili o 51,8 sekundy.“

Víťazstvom ste si upevnili vedúcu pozíciu v Zóne strednej Európy. Ako to v tejto súťaži vyzerá pred poslednými pretekami? Budete už otvárať šampanské?

„Poslednými dvoma víťazstvami v Košiciach a Chorvátsku sme si upevnili svoje vedenie v Zóne strednej Európy a s týmto bodovými náskokom nám už náš premiérový titul nemôže nikto vziať.“

Autor: Peter Podolinský

Súvisiace články

© Copyright 2021 | Športnet, s.r.o.