Nedeľa, 24. január, 2021Meniny má Timotej

Majerčák o dráme: Báli sme sa, že auto zhorí

(Autor: Uroš Modlic)
Martin Trenkler|Publikované 7. júl 2017 o 22:00

Výfukové plyny prehrievali karosériu .

Automobilový tím L Racing z Krásnohorského Podhradia zožal uplynulý víkend veľké víťazstvo s posádkou Vlastimil Majerčák / Michaela Vejačková na Rally Železniky v Slovinsku, keď z posledných síl preťala cieľovú čiaru záverečnej rýchlostnej skúšky s 0,2-sekundovým náskokom.

KRS. PODHRADIE. Obhajcovia titulu Stredoeurópskej trofeje FIA (FIA CEZ) si zo Slovinska odniesli množstvo nezabudnuteľných zážitkov a najmä najcennejšiu trofej. Najprv počasie a na záver haprujúca technika z nich vydolovali všetko, čo sa asi dalo. S pokazeným autom (Ford Fiesta R5 EVO) a takmer v plameňoch došli do cieľa s minimálnym náskokom pred konkurenciou.

Sprevádzali ich požiarnici

„Nešli sme do neznámenho prostredia, naše minuloročné skúsenosti nám určite pomohli. Niektoré naše rekordy sme oproti minulému roku ešte posunuli o 20 sekúnd. Do prvej nočnej skúšky nám zapršalo a v druhej nás prekvapili doslova prietrž mračien a hmla. Nejako sme to však ustáli a viedli sme priebežné poradie. Na druhý deň ráno hlásili slnečno a mysleli sme si, že asfalty obschnú. Zvolili sme preto sliky, no trať bola stále mokrá. Stratili sme tak veľa sekúnd a boli sme priebežne tretí. Mysleli sme si, že sa súťaž pre nás skončila. Napokon sme zatlačili a vyhrávali jednu skúšku za druhou. Pred poslednými dvomi sme mali náskok asi 18 sekúnd,“ opísal V. Majerčák.

Potom však pre rodáka z Dobšinej a jeho spolujazdkyňu prišli veľké problémy. V servise Slováci zistili, že majú zlomené výfukové zvody a začal z nich unikať tlak. „Nemali sme tak tlak ani v turbe, boli sme radi, že auto vôbec ide. Stratili sme nejaké sekundy a na záver sme sa potrebovali vyšplhať na kopec... V aute sa začalo dymiť a výfukové plyny prehrievali karosériu – išli priamo na ňu a rozkladali dokonca farbivo. Báli sme sa, že auto zhorí. Napokon som zariskoval, veril som, že dole kopcom auto schladíme. Vypol som súťažný režim, všetky ostré systémy a šiel na voľnobeh cez spojku a neutrál, kde to len šlo. V cieli sme vyhrali napokon o 0,2 sekundy! Mali sme veľké šťastie. Gratulovali nám, že sme došli do cieľa s pokazeným autom a dokonca nás až na cieľovú rampu sprevádzali požiarnici. Získali sme tak zaujímavé body a veľký zážitok.“

Autor: Martin Trenkler

Súvisiace články

© Copyright 2021 | Športnet, s.r.o.