Piatok, 22. január, 2021Meniny má Zora

LEN TAK NA OKRAJ - Ústretovosť verzus špekulanstvo

Sportnet|Publikované 1. okt 2002 o 22:00

O návštevách na štadióne v Čermeli sa toho popísalo viac, než dosť. Viacerí hovoria, že návštevy sú vysoké len preto, že sú voľné lístky. Zdá sa

však, že voľný lístok, nie je to isté ako voľný vstup.

Máme v živej pamäti, ako sa ešte nie tak dávno na prilákanie divákov na zápasy 1. FC Košice robili aj také lákadlá, ako vstup zdarma, rovnako tak i pivo a párky. Výrazne sa však čermeľský ovál nenaplnil. Možno iba o tých, čo mali chuť na pivo a párky, nie na futbal.

Nové vedenie 1. FC však lítky rozdáva po školách a podnikoch a predsa len to má väčší účinok, ak dieťa dostane lístok do ruky (platí pre dve osoby) a zoberie so sebou i kamaráta, ako, keď sa v tlači objaví informácia, že vstup je zdarma. Dotyční si to vážia a cenia oveľa viac. Maličkosť a predsa, aký rozdiel v návštevnosti. Pravda, zásluhu na tom majú i súčasné dobré výkony a výsledky hráčov 1. FC, hoci doma veľa radosti svojim fanúšikom nerobia.

"Snažili sme sa v podnikoch urobiť predpredaj lístkov, aby nemuseli byť rady pred zápasom, no nejako sa nám nedarilo predávať lístky. V podnikoch sa zrejme naučili na voľné lístočky. My však žijeme aj zo vstupného a ľudia si to musia uvedomiť, že keď sme v minulej sezóne bojovali o záchranu a potrebovali sme divácku pomoc, tak sme do toho museli dať všetko, i voľné lístky. Náklady sa nám však musia nejako vrátiť. Dávame voľné lístky, ale pre deti, ktoré na ne nemajú. Chceme ich vlastne viesť ku športu. Ostatní by si však lístky mali kúpiť. Myslím si, že keď si majú kúpiť lístok za 20 korún, tak to nie je niečo strašné. Veď je to najnižšie vstupné v republike. V druholigovej Čani je dvojnásobné vstupné. Už vstupné je pre ľudí viac-menej ústretové. Neviem, ako by reagovali, keď by sme ho prispôsobili priemernej cene vstupného I. ligy," vysvetlil lístkovú anabázu prezident 1. FC Róbert Varga.

Myšlienka voľných lístkov pre deti, ktoré na ne nemajú a takto ich viesť k športu je viac, než chvályhodná, no slovenský národ je vynaliezavý od malička. Už aj malé deti sa rozumejú veľmi dobre do obchodných špekulácií. Pred zápasom s Dubnicou nás na električkovej zastávke oslovili štyria chlapci, či nekúpime lístok na futbal. Jeden z nich držal v ruke azda i 15 kusov. Keď sme sa ho spýtali za koľko, odvetil, že za 20 korún kus. Pri našej ďalšej otázke, koľko zaňho zaplatil on, suverenita a sebavedomie opadli a hoci tvrdil, že tiež ich má po 20 korún, onedlho priznal, že ich dostal zadarmo. On ich vraj aj tak nepotrebuje, lebo zbiera lopty. Spýtali sme sa ho potom, prečo ich nerozdá ostatným kamarátom, aby prišli na futbal. Len pokrčil plecami.

Nedávno, pri vstupe na štadión dostali fanúšikovia oranžové šiltovky. Myšlienka, aby sa štadión zahalil do oranžové mora bola veľmi dobrá, no asi nie pre Slovensko. Vo futbalovo vyspelých krajinách by fanúšikovia chodili v čiapkách i na ďalšie zápasy, no u nás sa skôr lepšie vynímajú asi skôr na záhradke... V tom lepšom prípade. Zopár úplne nových rovnakých šiltoviek sa totiž v rukách niektorých špekulantov objavilo i na blšáku... Oplatí sa potom robiť takéto ústretové kroky pre svojich priaznivcov? Veď si len skúsme predstaviť, že by sa teraz rozdávali, povedzme, šály. Na krkoch mnohých by sa objavili možno len na tom jednom zápase a potom by sa už viac pridali doma pri iných činnostiach. Aj pri pohľade na takéto nepodstatné záležitosti poriadne pokrivkávame za futbalovo vyspelejšími krajinami. Tam by si reklamné predmety klubu cenili oveľa viac. U nás rozmýšľame, za koľko by sme ich mohli predať a čo nám vynesú. Možno postačí, keby vyšlo na dve pivá.

Autor: Sportnet

Súvisiace články

© Copyright 2021 | Športnet, s.r.o.