Streda, 27. január, 2021Meniny má Bohuš

Končekovi "zachutili" okruhy

Sportnet|Publikované 23. aug 2007 o 22:00

Rožňava Vynikajúcim výsledkom sa pre rožňavského pretekára Jula Končeka skončila tohtoročná Cena Slovenska v Pieštanoch. Na okruhu na letisku si vo

svojej triede E1 do 2000 v hodnotení majstrovstiev Slovenska vyjazdil minulú sobotu štvrté a v nedeľu druhé miesto. "Boli to najúspešnejšie preteky sezóny. Podarilo sa mi, čo ešte nikdy v živote, stál som na stupni víťazov na okruhu. Som maximálne spokojný, aj keď nás trápili technické problémy s prevodovkou," začal Julo Konček.

Tohtoročná trať bola od tej z minulého roka rýchlejšia. Piatkové nemerané tréningy prebiehali v pohode. Orientačné časy naznačovali, že Končekovmu Vauxhallu Vectra okruh sedí. V sobotu dopoludnia nasledovali už merané tréningy. "Nepodarilo sa mi zajazdiť taký čas, ako som si predsavzal. Mnohokrát som dobehol pomalšie autá. Smola bola v tom, že vždy v zákrute či pri retardéri. Nedalo sa ísť na sto percent, bolo treba dávať pozor aj na druhého, aby ste ho nezostrelili z trate, lebo takým štýlom jazdiť neviem. Čo sa však nedá povedať o všetkých, ktorí v Piešťanoch jazdili," povedal J. Konček. Aj tak dosiahol štvrtý najrýchlejší čas, ktorý znamenal aj štvrtú pozíciu na štarte. "Bola to dobrá východzia pozícia, vpredu boli skúsení jazdci, teda sa dalo predpokladať, že v retardéri problémy nebudú," priblížil J. Konček. Po úvodných kolách bolo jasné, že vedúca trojica uniká, preto Konček trocha zvoľnil tempo. Možno aj vďaka tomu prišiel o tretie miesto medzi Slovákmi. "Neuvedomoval som si, že to môže skončiť aj takto. Strážil som si jazdcov idúcich za mnou, no najrýchlejšiemu jazdcovi zo štartového poľa, ktorý štartoval z posledného miesta, sa podaril husársky kúsok, dokázal predbehnúť aj mňa," uviedol J. Konček a pokračoval, "rozdiel bol šesť sekúnd. Keby som bol išiel od začiatku s plným nasadením, tak sa to nestane. Chýbali práve sekundy, keď som zvoľnil. Skončil som tak v hodnotení majstrovstiev Slovenska štvrtý, a nie tretí. No bolo to aj o skúsenostiach v pretekoch na okruhu." Napriek tomu, že bol z toho znechutený, tešil sa z dosiahnutého času. "V pretekoch som zajazdil na kolo lepší čas ako v tréningu, čo sa málokedy stáva. No prakticky nikto nebol predo mnou, dalo sa ísť s nasadením do všetkých retardérov a využívať potenciál auta," radoval sa J. Konček.

Už v sobotu sa začali problémy s prevodovkou. Najprv sa to prejavilo na druhom rýchlostnom stupni. Večer ju rozobrali, no poškodený dielec nevedeli vymeniť, pretože nebol k dispozícii. Ostávalo len dúfať, že vydrží. Tréningové časy boli v nedeľu o niečo lepšie ako v sobotu, tentoraz to stačilo na šiestu pozíciu na štarte. Počasie síce hrozilo dažďom, ale preteky sa odjazdili na suchu. "Po štarte sa všetci zaradili podľa tréningových časov. Jazdilo sa v pohode až dovtedy, kým vedúci jazdec neprišiel o pozíciu, keď do neho naschvál narazil pretekár na druhom mieste. V šiestom kole sa v prvom retardéri stala vážna nehoda. Kým jazdca vyslobodzovali z auta, jazdili sme za safety carom. Pretože sme mali trištvrtiny pretekov odjazdené, počítajú sa aj kolá za safety carom, bolo odmávané," priblížil J. Konček. Výsledkom bolo druhé miesto pre rožňavského pretekára.

Pritom v nedeľu kvôli problémom s prevodovkou už nechcel ani štartovať. Šťastím bolo to, že nedeľňajší štart bol letmý. "Ak by bol pevný, tak možno ani neodštartujem," podotkol J. Konček. Keďže sa nedala zaradiť dvojka, jazdil na tretí prevodový stupeň, čo znamenalo straty na trati. Potom sa k tomu pridružili aj problémy s prvým prevodovým stupňom. "Jazdiť za safety carom, ktorý ide šesťdesiatkou, trojkou bolo strašné na psychiku, čakal som, že to motor nevydrží, lebo auto na trojku ide rýchlosťou 150 km/h. Keď sme chodili 60 km/h, bolo to peklo, motor skoro ani nebol v chode," poznamenal J. Konček a dodal, "jednotka a dvojka sú na odpis, no bol výsledok, takže sa to vykompenzovalo."

Po týchto pretekoch to vyzerá tak, že tím Juko & com. racing scuderia sa v budúcom roku zameria hlavne na okruhy. "Asi s kopcami skončíme. Pôjdeme len domácu Dobšinú a Babu kvôli majstrovstvám Európy. Okruhy sú síce finančne náročnejšie, ale stojí to za zvezenie. Je to taký správny adrenalín. Keď po hodine človek vyjde z auta, je na doraz, ale cíti sa ako znovuzrodený a taký spokojný. Kým na kopci je človek sám, nevidí súpera, tu máte stále niekoho pred či za sebou. Je to motivácia dobehnúť ho či nedať sa dobehnúť. Na kopce však určite nezanevriem," uzavrel J. Konček. Najbližšie preteky ho čakajú na brnianskom okruhu.

Autor: Sportnet

Súvisiace články

© Copyright 2021 | Športnet, s.r.o.