Pondelok, 1. marec, 2021Meniny má Albín

Jureňa vyšperkoval sezónu viacerými titulmi

Sportnet|Publikované 12. nov 2007 o 00:00

Medzi domáce i európske stálice pretekov automobilov do vrchu patrí Peter Jureňa, ktorý dosiahol viacero významných ocenení počas svojej dlhoročnej

jazdeckej kariéry. Slovenskej motoristickej verejnosti tohto štyridsaťtri ročného rodáka z Púchova netreba ani veľmi predstavovať.

KOŠICE. Vo svoje vitríne má viacero ocenení i pohárov, avšak tento rok je jedným z jeho najúspešnejších, keď získal nielen prvenstvo v skupine N, ale stal sa aj absolútnym majstrov Európy.

Splnil sa mu dávny a sen

Motoristickému športu privoňal vďaka otcovi, ktorý v sedemdesiatych rokoch uplynulého storočia jazdil automobilové súťaže rely. Po vojenčine sa stal testovacím jazdcom Matadoru a neskôr to skúsil s Chovancovým Fordom Cosworth v rámci kopcových pretekov, ktoré mu nakoniec učarovali. Ako priznal, v porovnaní s rely sú menej finančné náročné. Niekoľkonásobný majster Slovenska i zóny strednej Európy má v tomto roku ďalší dôvod k spokojnosti, lebo vybojoval prvý titul majstra Európy. "V tomto roku sme mali k dispozícii nové auto, s ktorým sme dosiahli prevažne víťazstvá v domácich i zahraničných pretekoch, ktoré priniesli očakávané ovocie. Splnila sa mi moja veľká túžba, v roku 1996 som po prvý raz vstúpil do seriálu majstrovstiev Európy a mojím snom bolo aspoň raz vyhrať absolútny titul majstra Európy. Nakoniec sa to podarilo až v tomto roku, čo ma dvojnásobne teší. Podarilo sa to aj vďaka úprave v predpisoch FIA, ktoré zrovnocennili turbo motory s atmosferickými, pretože tie mali doteraz nevýhodu asi sto koni. Po rokoch bol hendicap turbo motorov zmazaný a ukázalo sa, kto je akým jazdcom," povedal P. Jureňa. K európskemu prvenstvu pridal aj domáci titul, kde ba potvrdil dominantné postavenie v skupine N.

Šesť sezón s fordom aj mitsubishi

Čas letí veľmi rýchlo a Jureňa už šiestu sezónu jazdí s automobilom Mitsubishi, pričom päť rokov s autom evolúcie sedem, v tomto roku to bola deviatka. "Pomaly sa to s fordom vyrovnáva a podľa všetkého aj na budúci rok budem jazdiť na mitsubishi. Máme s ním skúsenosti a neuvažujeme nad niečím iným, lebo ani dostupnosť iných áut nie je veľká," priznáva P. Jureňa. V tejto sezóne nenašiel veľa premožiteľov vo svoje triede a tak nečudo, že svoju zbierku medailí, pohárov a plakiet rozšíril. "Okrem dvoch podujatí na ostatných som vyhral a došiel som všetky preteky. V rámci európskeho šampionátu som absolvoval jedenásť podujatí, z ktorých som iba dva nevyhral. Na prvom podujatí v Šternberku som skončil až tretí, lebo som prehral, ako sa hovorí, na gumy. Bolo po daždi, mal som mokré pneumatiky na prvú jazdu a tie som nechal aj na druhú. Trať však rýchlo obsýchala a súperi použili iné pneumatiky a získali ma mňa niekoľko sekúnd. Na posledných pretekoch v rámci Európy som skončil druhý, keď som v súčte časov prehral o dve desatiny. Titul som mal vo vrecku, a tak som skúšal nové pneumatiky, osemnásťpalcové namiesto sedemnástok," dodal slovenský aj európsky majster pretekov automobilov do vrchu. Záverečné dva mesiace v roku sú pre športovcov bilancovaním sezóny, ktoré je spojené aj s vyhlasovaním jednotlivých súťaži. "Po mesiacoch napätia nastáva pre nás pokojnejšie obdobie, ktoré je však vyplnené viacerými vyhláseniami majstrov. "Pred týždňom som sa zúčastnil vyhlásenia majstrovstiev Európy, teraz dekorovali slovenských majstrov. O dva týždne ma čaká vyhlásenie Castrol cupu," dodal P. Jureňa.

Súvisiace články