Streda, 20. január, 2021Meniny má Dalibor

Julo Konček mieri na Slovakiaring

Skúsený pretekár Julo Konček. (Autor: Peter Podolinský)
Peter Podolinský|Publikované 18. jún 2015 o 22:00

Fanúšikovia okruhových pretekov budú mať sviatok. Na Slovakiaringu sa totiž konajú preteky série WTCC.

Nadchádzajúci víkend budú mať fanúšikovia okruhových pretekov sviatok. Na Slovakiaringu sa totiž konajú preteky série WTCC. V rámci tohto podujatia sa však budú konať preteky aj v iných seriáloch. Či to budú preteky Zóny strednej Európy či medzinárodných majstrovstiev Slovenskej republiky. A práve na tieto podujatia sa chystá nestarnúci rožňavský jazdec Julo Konček.

ROŽŇAVA. „Teším sa na ne. Dá sa tu pozrieť svetová technika, bude veľa divákov, čo je dosť podstatná motivácia pre každého, lebo sa každý chce predviesť v dobrom svetle, vytiahnuť. Malú dušu mám z toho, že koľko vozov bude v dvojlitrovej triede. Aby ich nebolo málo. Dúfam, že sa ich nazbiera toľko, čo na Hungaroringu,“ začal Julo Konček.

„Som v takom očakávani, čo prinesú zmeny v nastaveniach podvozku. Viem, že Srb Vesnič bude letieť dopredu, ale i tak sa veľmi teším a chcem zajazdiť čo najlepšie.“

Program na Slovakiaringu bude dosť nabitý. Svedčí o tom aj skutočnosť, že druhé preteky v kategórii D4 do 2000 ccm, v ktorej J. Konček so svojím Vauxhallom Vectra jazdí, prídu v nedeľu na rad až o 17.50 hod. Prvé preteky sú na programe v sobotu o 12.40 hod.

„V minulom roku mi pomohol dážď, boli to asi najlepšie preteky. Išli sme s veľkými autami a dokázal som skončiť tretí. No keď má tam pršať tri dni, tak nebudú diváci,“ uvažoval J. Konček.

Aktuálna sezóna sa pre rožňavský tím Juko & Co Racing Scuderia začal pretekami na Hungaroringu posledný aprílový víkend. V príprave na novú sezónu sa tím venoval predovšetkým podvozku.

„A oplatilo sa. Splnili sa slová, že úspech nie je len v motore, ale hlavne v podvozku,“ uviedol J. Konček.

Na preteky išli s malou dušou. Jednak preto, že zmeny na podvozku nestihli otestovať, no i preto, či bude na štarte dosť vozidiel.

„Hlavne v dvojlitrovej triede je nás málo. Snažili sme sa pre to niečo urobiť. Oslovili sme kamarátov zo Srbska. Hoci sme vedeli, že to budú zdatní súperi. No ide aj o úroveň samotných pretekov a nie o to, či prídem domov s pohárom,“ povedal J. Konček.

V Maďarsku sa napokon na štarte objavilo 26 vozidiel. „Po zverejnení štartovej listiny sme boli radi. Nebude hanba, že preteká len pár vozidiel,“ tešil sa J. Konček.

Už v meranom tréningu sa predpoklady potvrdili a Srbi dominovali. No aj J. Konček bol so svojím časom a miestom na štarte spokojný.

Štart prvých pretekov mu vyšiel a držal si s istým odstupom tretiu priečku.

Prišla však kolízia, po nej sa autá zoradili za safety car a rozdiely sa zmazali. Začalo sa tak pretekať odznova.

„Dve kolá pred koncom som si Pesoviča na BMW nepostrážil a predbehol ma. Skončil som tak pol sekundy za ním na štvrtom mieste v hodnotení Zóny strednej Európy. No bol som spokojný. S takýmto umiestnením som v úvode sezóny ani nepočítal,“ uviedol J. Konček.

Po pretekoch prišiel šok

Po pretekoch však prišla správa o tom, že na pretekoch do vrchu v Rechbergu tragicky zahynul český jazdec O. Krámsky.

„Bol to kamarát a jeho smrť bola šok. Nespamätal som sa z toho nielen po zvyšok pretekov, ale i dlho doma. Spolu sme toho zažili veľa. Poznačilo to moju psychiku a podľa toho sa odvíjali aj kvalifikácia či samotné preteky,“ poznamenal J. Konček.

Aj keď trochu pokazil štart, výsledkom bolo konečné šieste miesto v rámci pretekov Zóny strednej Európy. V hodnotení medzinárodných majstrovstiev SR bol tretí a druhý.

Pri úvahách, ktorý seriál bude mať v tejto sezóne prednosť, rozhodovalo viacero faktorov. Jednak málo pretekárov na Slovensku, ako i to, že kde sú slovenské majstrovstvá, je i Zóna.

„Prioritou pre nás teda bude Zóna strednej Európy. Zbieranie pohárov a výsledky len na domácej pôde, nie je to ono. Treba sa zamerať na tie najvyššie preteky. Spravidla na každom podujatí je to Zóna. A či v nej budem tretí alebo šiesty, vždy ma to poteší,“ uviedol J. Konček.

Po pretekoch v Maďarsku nasledovalo druhý májový víkend podujatie rakúskeho seriálu Histo Cup na Masarykovom okruhu v Brne.

„Konkurencia v Young Timer sa pritvrdila a pribudli Rakúšania na veľmi dobrých autách. Prvé preteky som nevyhral. Nepočítal som s tým. Naznačili to už kvalifikačné jazdy. Neberiem to tragicky, som rád, že som na pretekoch a môžem pretekať. Do druhých pretekov som si však povedal, že musíme zvoliť inú taktiku a ísť trochu vážnejšie. Podarilo sa a vyhral som, no s odretými ušami. Navyše v poslednom kole odišli aj pneumatiky,“ vrátil sa k pretekom J. Konček.

V Histo Cupe síce klesol počet vozov, no zvýšila sa kvalita.

„Minulý rok som vedel skončiť v Young Timer piaty, teraz som skončil v celkovom poradí ôsmy. Z toho mi vychádza, že sa zvýšila kvalita. Som rád, že sa pozdvihla úroveň aj v dvojlitrovej triede. Už to nie je také, že idem na preteky a viem, že vyhrám. To nie je ono. Niekto by sa možno z toho tešil, ale ja nie. Treba si vybojovať miesto. S Histo Cupom som spokojný. Seriál ideme len trikrát, lebo ešte pôjdeme asi aj Panoniaring, hoci sme pôvodne plánovali len Brno a Slovakiaring. Majú síce viac pretekov, ale je to náročné finančne chodiť do Nemecka, Rakúska či Talianska. A máme aj staré prepravné vozidlo a stať sa môže hocičo,“ vysvetlil J. Konček.

Z ďalších podujatí plánuje tím účasť na Cene Slovenska v auguste na Slovakiaringu i v Brne, obe sú súčasťou Zóny strednej Európy.

Ak sa však bude vyvíjať situácia v Zóne dobre, je možný aj štart na pretekoch v Belehrade.

Autor: Peter Podolinský

Súvisiace články

© Copyright 2021 | Športnet, s.r.o.