Pondelok, 25. január, 2021Meniny má Gejza

Ivanka s Nagyom delili od titulu tri body

Sportnet|Publikované 16. okt 2008 o 22:00

Pre rožňavskú časť Beti racing teamu bola tohtoročná súťažná sezóna nadmieru náročná. Havária Pavlíka na Rally Eger poznačila celý zvyšok súťaže.

Druhú posádku Ivanko Nagy zasa prenasledovali technické problémy. Tie mali značný vplyv na to, že v konečnom hodnotení skupiny F skončili na druhom mieste.

ROŽŇAVA. "Sezóna bola veľmi ťažká a začiatok v Egri bol krutý pre obe posádky," začal jazdec, manažer i mechanik v jednej osobe Matúš Pavlík. On sám mal v Maďarsku v rýchlostnej skúške dosť nepríjemnú nehodu. Ivankovi zasa "uletelo" koleso. "Ivankovo clio sme dokončovali na poslednú chvíľu a vedeli sme, že bude náročné na nastavovanie. Je to už vážnejšie auto a chvíľu nám trvalo, kým sme sa ho naučili servisovať. Navyše všetci vrátane mňa tlačili na Rasťa, aby boli výsledky," pokračoval M. Pavlík.

V triede suverénne

Po neúspešnom Egri bol na druhom podujatí v Rožňave tlak na oboch jazdcov ešte väčší. Ivanko s Nagyom skončili v skupine F na druhom mieste. "Trochu mrzia problémy, ktoré si pred domácimi fanúškami urobili na mestskom okruhu," podotkol M. Pavlík. On sám však kvôli technickým problémom preteky po prvom dni vzdal. "Po havárii boli krátky čas na odstránenie všetkých chýb, nedalo sa stihnúť peugeot pripraviť. Závady sa ukazovali len postupne," priznal smutne M. Pavlík. Aj z tohto dôvodu zvyšok pretekov vypustil. Ďalším dôvodom bola finančná náročnosť pravidelného štartu dvoch áut na pretekoch. "Tlačili sme tak auto, ktoré bodovalo," podotkol. Ivanko sa v Bratislave blysol dobrými časmi. Po odvolaných pretekoch v Bojniciach nasledovali smolné Rally Tatry. "Prvý deň sa pokazila prevodovka, rozsypalo sa v nej nezmyselné ložisko. Bola veľká škoda, že zostal stáť už po druhej rýchlostnej skúške. Do večera sme to stihli opraviť a tak štartoval na druhý deň. Tu mu súperi pomohli a vyhral skupinu F," poznamenal M. Pavlík. V Poprade sa však kazili autá všetkým. "Museli tam úradovať Marťania," podotkol s úsmevom M. Pavlík.

Ivanko si s prehľadom udržiaval prvenstvo v triede F11 a pred posledným podujatím v Košiciach, bol v hre aj o zisk titulu v skupine F. Na svojho najväčšieho súpera T. Ondrej na Mitsubishi Lancer evo III mal náskok piatich bodov. V priamom súboji však boli šance clia minimálne, napriek tomu posádka boj nevzdávala.

Druhé miesto úspechom

Na Rally Košice nastúpili obe posádky. Pavlík hlavne z taktického hľadiska, aby zobral body Ivankovmu konkurentovi v triede Knapekovi. Čo sa aj podarilo a v triede skončil za tímovým kolegom na druhom mieste. "So spolujazdcom Mišom Pavlíkom sme si od jari prvýkrát sadli do auta a bolo to cítiť. Na to, ako peugeot funguje sme robili zlé časy. Trápili sme sa, no taktika vyšla," uviedol Matúš Pavlík. Ivanko síce robil dobré časy, no škrt cez rozpočet im urobil Greguška na Mitsubishi Lancer. Ktorého si ani veľmi nestrážili. Skončil na druhom mieste za Ondrejom. Do seriálu majstrovstiev Slovenska v skupine F tak Ivanko získal 12 bodov, čím za prvým Ondrejom zaostal o tri body.

"Bolo jasné, že keď Ondrejovi lancer pôjde, tak veľa šancí mať nebudeme. Za veľký úspech však považujem to, že po dlhej prestávke, ktorú Ivanko mal, dokázal s takým autom ako je clio, dochádzať preteky a bodovať. Ja som nadmieru spokojný, rovnako ako aj Beti racing, že prvá sezóna takto vyšla. Do clia bude treba dať ešte nejaké peniaze. Auto má potenciál na to, aby mohlo prehovoriť aj do celkového poradia," uviedol M. Pavlík. On sám strávil sezónu skôr v úlohe manažéra a mechanika. Nebol však na to sám. "Za pomoc so servisom by som chcel poďakovať pánovi Přemkovi Smutnému," povedal M. Pavlík.

Preteká aj manželka

V rodine Pavlíkovcov však Matúš nie je jediný pretekár. Na tohtoročnom Dobšinskom kopci si za volant Škody 1000 MB sadla jeho manželka Jarka. "Hoci auto nebolo v stopercentnej kondícii a nemala najvhodnejšie obutie zajazdila dobre. Napriek tomu, že sme na kopci peugeot výrazne zrýchlili, viac som sa tešil z jej výkonu ako zo svojho," poznamenal M. Pavlík. Ešte pred kopcom si spolu sadli do auta na Rally Rožňava. "Predtým sme spolu išli nejaké amatérske preteky, ale toto bola prvá vážna súťaž, ktorú sme spolu absolvovali. V aute bola zvláštna atmosféra. Jarka bola nervózna zo svojej premiéry, ja som bol viac nervózny z toho ako išlo auto. Od prvej rýchlostnej skúšky sa ukazovalo zle. Ani v jednej nebolo tak, ako sme chceli. Motoru chýbal výkon. Potom prišli problémy s geometriou. Bolo riziko pokračovať," povedal M. Pavlík a dodal, "ale určite by sme si to radi skúsili aj v budúcom roku."

Autor: Sportnet

Súvisiace články

© Copyright 2021 | Športnet, s.r.o.