Utorok, 26. január, 2021Meniny má Tamara

Grönholm sa chytil šance na titul

Sportnet|Publikované 18. okt 2006 o 22:00

Turecká rely mala byť ďalšou parádou Sebastiena Loeba v rade a zároveň potvrdením jeho majstrovského hetriku. No aj tentoraz platilo staré dobre

známe: Človek mieni a osud mení. Iba dva dni po svojom triumfe na Cypre sa totiž Loeb šiel bicyklovať a všetko bolo zrazu inak. Zlomená ruka vyradila suveréna svetových súťaží minimálne na niekoľko týždňov a z istého titulu sa znenazdania stáva dráma. Otázka teraz znie: Kedy sa vráti Seb a dokáže zatiaľ Grönholm zvíťaziť v zostávajúcich pretekoch a pretlačiť ručičku šťastia na svoju stranu?

Dvanáste podujatie majstrovstiev sveta v Turecku iba potvrdil, že jednoznačne najlepším vozidlom sezóny je nový Ford Focus a dožívajúca (aj keď treba uznať, že stále čiperná) Xsara by bez famózneho Sebastiena Loeba zďaleka nebola taká úspešná. Tím Kronos však pred súťažou viedol v oboch šampionátoch a chcel si pozície udržať aj bez chýbajúceho Francúza. Aby sa to podarilo, tak sa snažil nájsť čo najvhodnejšiu náhradu. Voľba nakoniec padla na bývalého majstra sveta, Colina McRae, ktorý vlani dokázal aj po dvojročnej pauze s Fabiou bodovať vo Walese a v Austrálii sa až do záveru pohyboval na medailových miestach až do chvíle, kým ho nezradila technika. Že pretekať stále nezabudol, presvedčil škótsky šampión aj tentoraz, keď prakticky počas celej súťaže sa držal na bodovanom mieste. Nanešťastie problémy s alternátorom ho vyradili v poslednej rýchlostnej skúške a dôležité body pre tím tak nakoniec nedoviezol. Zaujímavé v tejto situácii je to, že Xavier Pons, ktorý nastupoval do úvodu sezóny ako tímová dvojka a po neúspechoch teraz jazdí iba ako tretí pilot mimo šampionát značiek (vystriedal ho Sordo), dokončil tureckú rely na krásnom štvrtom mieste, no Kronos za neho nemohol pripísať ani bod. Chudobné bodíky doviezol iba Sordo, ktorý celkovo skončil na siedmom mieste.

Na druhej strane však naplno bodovala konkurencia v tíme Ford. Marcus Grönholm podľa očakávania dominoval počas celej súťaže a ani na moment pred seba nikoho nepustil. Suverenitu značky potvrdil druhým miestom aj Hirvonen, ktorý podáva stabilné výkony a zaslúžene sa pravidelne umiestňuje na bedni. Pre Ford to teda znamenalo plný bodový zásah a zaslúžený posun do čela MS značiek v Pohári konštuktérov. Pekné tretie miesto si po prvýkrát v živote zapísal starší z bratov Solbergovcov, Henning a tiež prvýkrát sa v hodnotení MS dostal pred svojho brata. Jeho slávnejší brat Petter však naopak ani tentokrát svoje subaru do cieľa nedoviezol. Škoda, pretože v prvej etape dlho držal (ako jediný) krok s Grönholmom. V Turecku pre zmenu trafil v závere druhého dňa kameň a zviezol sa mimo trať.

Nás môže znova tešiť ďalšie pekné umiestnenie nášho Jozefa Béreša ml., ktorý síce v celkovom umiestnení figuruje na osemnástom mieste (štartovalo takmer sedemdesiat posádok), no kategórii JWRC sa vyškrabal až na stupne víťazov, kde obsadil tretie miesto. Je to jednoznačne najlepšie umiestnenie v sezóne, no zároveň (nebyť kúska smoly) mohol sa radovať z druhého miesta. Po skončení posledného meraného úseku mu totiž patrila strieborná pozícia, no počas prejazdu do servisu sa mu na jeho Suzuki Ignis utrhlo rameno zadnej nápravy a v časovej kontrole meškala posádka asi päť minút. Penalizácia ich tak odsunula na štvrté miesto, no vďaka vylúčeniu Anderssona (za prijatie cudzej pomoci) sa Béreš so Starým vrátili na 'bedňu'. Šesť bodov však posádku znova posunulo v celkovom hodnotení na šieste miesto a aj posledným podujatím sezóny je tak stále (aj keď s osembodovou stratou asi iba teoreticky) v hre o titul. Vo Walese (začiatkom decembra) im preto budeme držať poriadne palce.

Výsledky 4. turecká rely: 1. Grönholm/Rautiainen (Ford Focus) 3:28:16,3, 2. Hirvonen/Lahtinen (Ford Focus) + 2:23,4, 3. H. Solberg/Menkerud (Peugeot) + 3:06,0, 4. Pons/Del Barrio (Citroën Xsara) + 3:27,4, 5. Katajamaki/Alanne (Ford Focus) + 3:28,5, 6. Atkinson/Macneall (Subaru Impreza) + 3:36,5, 7. Sordo Marti (Citroën Xsara) + 4:24,8, 8. Stohl/Minor (Peugeot 307) + 4:30,3,... 19. Béreš/Starý (Suzuki Ignis) + 36:29,7.

(Viedli: RS 1 - 19 Grönholm, Víťazi RS: Grönholm RS 3, 6, 7, 11, a 12, Solberg RS 8, 9, 10, 14, 18 a 19, Hirvonen RS 13 a 16, Sordo RS 15, Duval RS 17, RS 1, 2 a 4 boli zrušené)

Stav MS (12/16) : 1. Loeb 112 bodov, 2. Grönholm 87, 3. Hirvonen 47, 4. Sordo 43, 5. Stohl 34, 6. H. Solberg 25, 7. P. Solberg 23, 8. Gardemeister 20, 9. Pons 18, 10. Atkinson 17, 11. Galli 15, 12. Bengue 9, 13. Katajamaki a Kopecký po 7, 15. Sarrazin, Valimaki a Carlsson po 6, 18. Radstrom a Duval po 4, 20. Sohlberg, Aigner, Tuohino, Arai a MacHale po 3, 25. Nutahara 2, 26. M. Wilson 1.

Pohár konštruktérov: 1. BP Ford 153 bodov, 2. Kronos Citroën 145, 3. Subaru 83, 4. OMV Peugeot 67, 5. Stobart Ford 35, 6. Red Bull Škoda 23.

Autor: Sportnet

Súvisiace články

© Copyright 2021 | Športnet, s.r.o.