Streda, 27. január, 2021Meniny má Bohuš

Drotár vyhral plecháča, Béreš absolútne

Igor Drotár sa stal majstrom v E1 a E1+2000. (Autor: Tibor Szabosi)
Sportnet|Publikované 27. sep 2017 o 22:00

Máme za sebou ďalšiu sezónu Majstrovstiev Slovenska v pretekoch automobilov do vrchu.

Finále sa jazdilo v Ožďanoch pri Rimavskej Sobote.

Sezóna bola trochu zvláštna. Kalendár sa menil. Vypadlo niekoľko pretekov, ktoré sa snažili nahradiť inými.

Takto nakoniec pribudli aj Oždianske serpentíny, kde sa definitívne rozdelili posledné body a potvrdili majstrovské tituly.

Béreš s Tatuusom nedal šancu

Trať v Ožďanoch má necelé tri kilometre a prevýšenie sto metrov. Atraktívnosť zvyšujú štyri „vracáky“, kde sa musí na 60-ku, čo hlavne pre špeciály, s akým štartuje Ďodi Béreš, nie je nič príjemné.

Napriek tomu to bol práve mladý Béreš, ktorý vyhral preteky v Ožďanoch a zároveň aj celú slovenskú sezónu v pretekoch automobilov do vrchu.

Tu však treba povedať, že vo svojej triede nemal konkurenciu, pretože „placatý“ Tatuus PY012 skupiny CN (vyrobených iba 15 ks) je stavaný hlavne na kopce a „obyčajné plecháče“, ako sa vraví vozidlám triedy E1, na neho nestačia.

Do súťaže Tatuus s Bérešom nasadil bratislavský Slovak National Hill Climb Team Petra Ambrúza s cieľom získať majstrovský titul.

To, že auto nemalo v štartovom poli konkurenciu, však neznižuje pretekárske kvality Jozefa Béreša mladšieho, ktorý jednoznačne patrí do absolútnej slovenskej špičky.

„Ďakujem tímu za možnosť štartovať s takýmto autom. Vlani som jazdil na formule a oproti súťažným rely autám je to úplne iný štýl jazdenia,“ priznáva šampión z Debrade, ktorý z trónu absolútneho majstra Slovenska zosadil Igora Drotára.

Klobúk dolu!

Legendárny Prešovčan vlani získal titul absolútneho majstra Slovenska aj Poľska, o obhajobu tvrdo bojoval aj tento rok.

Proti placatému špeciálu však jeho Škoda Fabia vopred nemala šancu.

Igor Drotár to ale neriešil. Zajazdil fantastickú sezónu, v ktorej predviedol niekoľko vynikajúcich výkonov, keď posúval traťové rekordy a za Bérešom neraz končil len s tesným odstupom. Klobúk dolu pred jeho výkonom.

Pri takom nepomere síl pod kapotou je preto druhé miesto v absolútnom poradí a titul vicemajstra rovný víťazstvu.

„Na začiatku sezóny nás trochu potrápila technika a stratili sme nejaké body. Potom však naše auto ukázalo prečo získalo vlani titul a chvíľami sme sa dokázali rovnať aj s nepomerne silnejším Tatuusom. Preto som spokojný. V absolútnom hodnotení sme síce druhí, ale jednoznačne sme vyhrali titul v triede aj skupine. Bez silného zázemia celého tímu a ľudí, ktorí ma podporujú by to bolo oveľa ťažšie a preto sa im chcem všetkým veľmi poďakovať,“ pokorne zakončil slovenskú kopcovú sezónu populárny Igor Drotár.

Dodajme už iba, že po oba súťažné dni v Ožďanoch vyhral Béreš pred Drotárom.

V sobotu bol tretí Poliak Dubai (Mitsubishi) a v nedeľu sa na tretie miesto posunul Juhás (BMW M3).

Silného Vera Cvrčka (L Racing) v nedeľu vyradila porucha prevodovky.

Autor: Sportnet

Súvisiace články

© Copyright 2021 | Športnet, s.r.o.