Piatok, 5. marec, 2021Meniny má Fridrich

Dobšinský kopec má opäť nový rekord

Znova rýchlejší. S. Faggioli aj v Norme M2A FC zlepšil rekord trate. (Autor: Peter Podolinský)
Sportnet|Publikované 22. júl 2014 o 00:00

Víkendový 31. ročník pretekov automobilov do vrchu Dobšinský kopec pokračoval v tradícii z predchádzajúcich dvoch ročníkov.

Traťový rekord sa znova menil a znova to bol taliansky jazdec Simone Faggioli, ktorý ho zlepšil. Aktuálny má hodnotu 2:20,682 s.

DOBŠINÁ. Dobšinský kopec začal písať štvrtú desiatku. Aj v tomto ročníku bolo podujatie zaradené do seriálu majstrovstiev Európy pretekov automobilov do vrchu ako jediné na Slovensku. Tímy sa do dejiska začali schádzať až od štvrtka a postupne zaplnili celé centrum mesta.

K podujatiu patrí aj kultúrny program, ktorý spríjemnil divákom i jazdcom piatkový večer. V sobotu sa potom od deviatej rozbehli tréningové jazdy. Zo 163 prihlásených sa nakoniec prezentovalo 142 súťažiacich, z nich 19 štartovalo v Slovenskom kopcovom pohári. Práve jeden z pretekárov tejto súťaže Š. Tököli sa postaral o posun programu. Po náraze do zvodidiel pokračoval v jazde, no aj s olejovou stopou. Usporiadateľom potom trvalo približne hodinu, kým dali trať do poriadku. K tomu pribudli menšie havárie, meškanie tak narástlo na dve hodiny. Druhá tréningová jazda už bola z tohto pohľadu pokojnejšia.

Najrýchlejšie jazdil S. Faggioli, ktorý v tejto sezóne vymenil Osellu FA30 za Normu M20 FC. Na tlačovej besede k tomu povedal, „V tomto roku som vymenil auto. S tým starým sme dosiahli maximá a už sme sa nemali kam posúvať. Naskytla sa príležitosť, a tak sme Osellu vymenili za Normu. Tá je proti Oselle technickejšia a citlivejšia. Nie je taká priamočiara a rýchla ako predošlé auto. Pomaly si na ňu zvykám a cítim, že sa ešte máme kam zlepšovať. A to je ďalšia motivácia.“

Večer potom pokračoval v rockovom duchu, keď fanúšikom na dobšinskom námestí zahrali Tublatanka či Tristana.

V nedeľu všetkých privítalo slnečné počasie a ukazoval sa horúci deň. O slávnostné otvorenie pretekov sa postarali minister školstva P. Pellegrini a primátor mesta Dobšiná K. Horník.

V nedeľu sa na štart postavilo 122 pretekárov. V štartovom poli sa po niekoľko rokov trvajúcej pauze objavil aj rožňavský jazdec J. Konček za volantom Vectry. Znova sa objavili menšie nehody, ktoré naťahovali preteky, ale našťastie sa nič vážne nestalo. S. Faggioli ešte očakávania nenaplnil. Za svojím rekordom z minulého roka však zaostal len o 0,143 s. Na druhom mieste skončil M. Beneš (Osella FA 30), tretí F. Bormolini (Reynard K02) a štvrtý bol F. Liber s prekvapujúco veľkou desaťsekundovom stratou na Faggioliho. Druhá jazda odštartovala podľa plánu o 13.30 hod. Po technických problémoch do nej nenastúpilo viacero jazdcov. S blížiacim sa koncom atmosféra gradovala. Kým Liber zostal štvrtý, Bormolinimu sa podarilo dostať pred Beneša a Faggiolimu znova posunúť latku. Jeho výsledný čas a nový rekord má hodnotu 2:20,682 s. V prvej štvorke tak boli traja Taliani. Spomedzi slovenských jazdcov bol najlepší I. Drotár so svojou kopcovou Fabiou WRC. Klasifikovaných bolo nakoniec 106 jazdcov.

Trať Dobšinského kopca je dlhá 6810 metrov, výškový rozdiel štartu a cieľa je 397 metrov. Má 30 zákrut.

Súvisiace články