Sobota, 23. január, 2021Meniny má Miloš

Do Dobšinej zamierili nielen jazdci z rely, ale aj z okruhov

Peter Podolinský|Publikované 15. feb 2016 o 23:00

Dobšinská zima sú pre niektorých jazdcov testom auta pred sezónou, pre iných je to viac zábava.

Pre všetkých je to však hlavne adrenalínové pretekanie.

DOBŠINÁ. Už od prvej rýchlostnej skúšky 14. ročníka Dobšinskej zimy 2016 sa ukazovalo, že o prvenstvo budú bojovať J. Béreš ml. a V. Majerčák.

Jeden získaval sekundy na technickejších tratiach, druhý bodoval viac v lesných skúškach.

Majerčák vs. Béreš

V tomto roku zaradili organizátori do pretekov aj rýchlostnú skúšku Čierna hora, ktorá sa v minulosti jazdila napríklad v rámci Rally Gemer.

„Je to veľmi pekná skúška. Ako dieťa som stál pri brode, keď sa to jazdilo v rámci Rally Gemer,“ povedal Jozef Béreš ml.

„Je fantastická, len škoda, že niet snehu. No ľad na nej bol. Na prvej skúške som si to užíval. Na druhej, práve Čiernej hore, som asi po dvoch kilometroch zistil, že niečo nie je v poriadku a auto nechce zatáčať. Bol to rovnaký problém ako každý rok, na pravej prednej pneumatike mi vypadnú klince. Možno idem do jednej strany agresívnejšie ako do druhej. Keďže tam vôbec nezostali klince, tak posledné dva kilometre som musel zvoľniť.“

Doma chce uspieť

Pre Majerčáka sú preteky v Dobšinej iné ako pre väčšinu ostatných. Je totiž Dobšinčan a tým pádom je tu stále tlak na víťazstvo. „Je enormný,“ povedal Vlastimil Majerčák.

„Doma sa chcem vždy ukázať dobre, či už je to Dobšinský kopec alebo Dobšinská zima. V cieli je to vždy maximálny adrenalín. Je to super.“

Rovnako ako Béreš sa i on bol na skúšku Čierna hora len pozerať. „Išla sa za takých čias, keď som rely ešte nejazdil,“ povedal Majerčák.

Na prvej skúške Vyšná Maša Žrebčík zajazdil druhý čas, čo bol dobrý základ. „V lese na Čiernej hore sme poriadne zatiahli a urobili si menší náskok,“ povedal Majerčák, ktorý do novej sezóny chystá novú techniku.

Štartoval ešte na Mitsubishi Lancer EVO IX, s ktorým absolvoval minuloročnú sezónu. „Tieto preteky boli takou rozlúčkou s autom,“ povedal Majerčák.

V druhej polovici pretekov si Béreš na skúške Eurobus urobil náskok, ktorý si udržal až do konca a zvíťazil práve pred Majerčákom, tretí bol T. Kukučka.

Čierna hora sa páčila

Ďalším dobšinským pretekárom, ktorý prehovoril do celkového poradia, bol T. Fusko. V Dobšinskom pohári skončil na štvrtom mieste. Na pretekoch testoval nové auto Subaru Impreza.

„Na Žrebčíne som sa trochu učil s autom. Išli sme v rámci možností. Auto sa mi celkom páči. Zvykáme si na auto,“ povedal Tomáš Fusko.

Páčilo sa mu, že organizátori do pretekov zaradili novú skúšku. „Čierna hora bola pekná. Celkom dobre sa dalo previezť. Do budúceho ročníka by ju mohli zachovať. Ak by sa dalo, tak ju aj predĺžiť,“ povedal Fusko.

Mohol si vydýchnuť

V štartovom poli sa objavil aj úspešný okruhový jazdec Š. Rosina. „Rely ma baví. Je to pekný šport,“ povedal Štefan Rosina.

„Mám veľa známych z rely. Vedel som teda, že Dobšinská zima je etablovaný podnik. Jediný zimný, kde sa jazdí na hrotoch. Tak som to v tomto roku chcel vyskúšať aj aj. Aj keď niet snehu, tak si to užívam. Chalani idú veľmi rýchlo a je to pekná sobota.“

Aj keď je medzi rely a okruhmi veľa rozdielov, vidí Rosina aj plusy. „Treba sa vzdelávať s volantom,“ povedal Rosina.

„Rozdiel tu je, ale nie je to na škodu, pretože to môže pomôcť aj na okruhu, lebo tu človek musí korigovať auto v šmyku.“

Nakoniec skončil v rámci Dobšinského pohára na šiestom mieste. No výsledok nebol prvoradý. „Som rád, že tu nie je taký tlak ako na okruhoch, môžem si vydýchnuť a nemusím sa sústrediť na časy.“

Autor: Peter Podolinský

Súvisiace články

© Copyright 2021 | Športnet, s.r.o.