Streda, 3. marec, 2021Meniny má Bohumil, Bohumila

Cesta za titulom sa pre Dobšinčanov skomplikovala

Spolujazdec Marcel Kollárik. (Autor: pp)
Sportnet|Publikované 5. sep 2014 o 00:00

Marcel Kollárik je nielen riaditeľom pretekov automobilov do vrchu Dobšinský kopec, ale aj skúseným rely spolujazdcom.

V aktuálnej sezóne s V. Majerčákom vo vozidle Mitsubishi Lancer EVO IX siahajú na majstrovský titul v najobsadenejšej skupine N. Lenže pred pár dňami sa situácia skomplikovala.

DOBŠINÁ. Najbližší víkend štartujú Rally Košice. Už na tejto súťaži mohla dobšinská posádka V. Majerčák/ M. Kollárik získať svoj prvý titul majstra Slovenska. Aj keď táto šance stále trvá, bude to o niečo komplikovanejšie.

Čo sa teda vlastne stalo?

„V sobotu 23. augusta som počas cykloturistiky spadol s bicyklom tak nešťastne, že sezóna je pre mňa ukončená. Natrhnuté väzy, zlomená kosť a skrutky v členku definitívne urobili koniec tak krásne rozbehnutej sezóne. Teraz mi už neostáva nič iné len priať Vlastovi, aby v krátkom čase, pretože Košice štartujú už o necelý týždeň, zohnal dobrého spolujazdca a vybojoval titul aj pre mňa,“ ozrejmil nepríjemnú správu Marcel Kollárik.

„Chcel by som poďakovať chirurgickému oddeleniu rožňavskej nemocnice. Lekárom, sestričkám i sanitárom za perfektnú starostlivosť, ktorú dennodenne venujú svojím pacientom. Bol som aj ja jedným z nich a som im za to vďačný.“

V priebežnom poradí má posádka V. Majerčák, M. Kollárik na konte 92 bodov. Vedú skupinu N a darí sa im tak plniť predsavzatie z úvodu sezóny.

„Už od začiatku tohtoročnej sezóny sme mali veľmi smelé plány s cieľom vybojovať titul majstra Slovenska v skupine N. V spolupráci so žilinským tímom KL Racing, ktorý nás angažoval, všetko nasvedčovalo tomu, že by to mohlo byť reálne. Vyhrali sme po oba dni úvodnú Rally Miskolc, taktiež Rally Prešov a Lubeník, čo nás pred poľskou súťažou Rajd Rzseszowski katapultovalo dokonca na tretie miesto v absolútnom poradí. Poľsko bola pre nás nočná mora, keď sme s nefunkčnou elektronikou prvý deň síce získali po strastiplnom výkone tretie miesto v N-kách, no druhý deň sa porucha opäť zopakovala a tak sme museli v úvodnej rýchlostnej skúške nakoniec odstúpiť,“ zhrnul doterajší priebeh sezóny M. Kollárik.

Aj napriek výpadku v Poľsku máte stále viac ako dvadsaťbodový náskok v skupine N.

„To áno, my sme ale mali ešte smelšie plány. V prípade, ak by sme v Poľsku dvakrát vyhrali, čo by znamenalo zisk titulu, tak na posledných súťažiach v rámci majstrovstiev Slovenska sme sa chceli fanúšikom predstaviť s úplne novou technikou. Tým mal byť Ford Fiesta R5,“ uviedol M. Kollárik.

KL racing pripravil pre dobšinskú posádku prekvapenie v podobe možnosti štartu na legendárnej Barum rally v Zlíne uplynulý víkend a to na Škode Fábia S 2000.

„Takáto ponuka sa síce neodmieta, no v mojom prípade som musel uprednostniť moje pracovné povinnosti. Slovensko tak na podujatí majstrovstiev Európy reprezentoval spolu s Vlastom Majerčákom Pavol Kušnier, ktorý je jeden z najskúsenejších spolujazdcov u nás,“ uzavrel M. Kollárik.

Súvisiace články