Slovan je značka, ale problém sú televízne práva. Aj v tretej Bundeslige majú viac

Tehelné pole, Národný futbalový štadión.
Tehelné pole, Národný futbalový štadión. (Autor: TASR)
Pavol Spál|3. okt 2022 o 07:00

Čo určuje cenu a ako sa predáva futbalový klub?

Najslávnejší, najúspešnejší a najbohatší slovenský klub môže zmeniť kurz. Majiteľ Slovana Ivan Kmotrík starší pred pár dňami opäť priznal, že premýšľa nad tým, že futbalový klub predá.

Výmena majiteľa je však komplikovaný proces, ktorý trvá niekoľko mesiacov.

Finančný odborník JAN BRABEC zo spoločnosti Deloitte pomáha trebárs futbalovej Plzni nájsť strategického partnera. V rozhovore pre Sportnet vysvetľuje aj to, ako sa predáva futbalový klub.

Aj na toto odpovedal český ekonóm

  • Je Slovan vo svete značka?
  • Koľko sa platí za značku?
  • Ako cenu môže mať Slovan?
  • Ako vyzerá proces predaja klubu? Ako dlho trvá?
  • Nakoľko môže byť Slovan zaujímavý pre zahraničného investora?  
  • Slovan päť rokov za sebou vykazoval stratu. Akú to zohráva rolu?  
  • Slovan sa súdi so štátom. Je to problém?  

Akú hodnotu či cenu má elitný klub z Česka či Slovenska?  

Desiatky miliónov eur.  

Z čoho všetkého sa vychádza pri tvorbe ceny klubu? 

Je tam niekoľko faktorov. Napríklad merchandising, z ktorého ťažia skôr svetové veľkokluby. Žiaľ, príjmy z predaja dresov, suvenírov, či šálov sú v Česku a na Slovensku zanedbateľné. Pomerne dôležité je, či klub vlastní štadión. Ani to však nebýva vždy výhoda. 

Prečo? 

Súvisiaci obsah

Nachádzate sa tu:
Domov»Futbal»Slovensko»Slovan je značka, ale problém sú televízne práva. Aj v tretej Bundeslige majú viac