Správy

MEVA SPORT pripravuje veľké novinky

Emanuel Cuninka|25. nov 2016 o 01:00

MEVA SPORT, dlhoročný partner Oblastného futbalového zväzu Trnava, chystá s príchodom nového roka veľké novinky. Za pomerne krátku dobu si svojou kvalitou získali na trhu stabilné miesto. Napriek tomu sa značka MEVA snaží stále napredovať, prináša nové inovácie a sleduje svetové trendy. Rovnako sa zaujíma o názory zákazníkov, na základe ktorých prináša nové produkty do svojej kolekcie športového oblečenia. O pripravovaných novinkách nám porozprával majiteľ firmy Mário Kyjak.

 

Na vašej stránke mevasport.com sa môžeme dostať od technológii, ktoré používate cez vašu filozofiu, referencie až k samotným produktom, pri ktorých však nemáte uvedenú cenu. Ako sa zákazníci o cene vašich produktov môžu dozvedieť?

Ak má niekto záujem o cenovú ponuku, pošle nám žiadosť o cenu. Je to z toho dôvodu, že všetky objednávky posudzujeme individuálne, je rozdiel keď si niekto kupuje jeden dres, alebo kupuje celú sadu dresov pre mužstvo. V takýchto prípadoch máme ceny rozdielne. Z časti to bolo aj kvôli konkurencii, aby nemali čas mapovať naše ceny, ale teraz ich už na trhu poznajú a preto pripravujeme aj novú stránku, čo bude jednou z našich pripravovaných noviniek. Budú tu uvedené aj ceny v dvoch kategóriách, a to pre klasický maloobchod a druhá cenová kategória bude pre kluby, teda pre väčší odber.

 

Pri vstupe na vašu stránku sa objaví ponuka vyhotovenia grafického náhľadu dresov. Čo to pre zákazníka znamená?

Často zákazník premýšľa nad farebnou kombináciou dresov, logom a nevie si predstaviť ako ten dres bude vyzerať. Pre jeho lepšiu predstavu vytvárame náhľad podľa požiadaviek zákazníka. Pre samotného zákazníka je to výhoda, pretože si môže pozrieť konečnú podobu dresu, sponzorom môže ukázať, do čoho investujú peniaze a dávame mu možnosť pozmeniť vizuálnu stránku dresov. Rovnako to slúži pre lepšie rozhodovanie zákazníka, preto často vytvárame aj viacej grafických náhľadov. Tieto náhľady robíme pre zákazníka zadarmo, na náklady našej firmy, je to do určitej miery riziko, ale zatiaľ sa nám to osvedčilo. Každý, kto si dal vyhotoviť takýto grafický náhľad si dresy aj kúpil. Sú aj zákazníci, ktorí nepotrebujú vytvoriť tento náhľad, pretože si vedia dresy predstaviť, ale 80% zákazníkov túto službu využíva.

 

Mnohé mužstvá majú vaše dresy MEVA.  Máte aj nejaký prehľad o počte a spokojnosti zákazníkov?

Presný číselný prehľad ešte nemáme, ale dovolím si tvrdiť, že okolo 3000 dresov už išlo von. Teraz pred pár dňami sme napríklad podpísali zmluvu o spolupráci s futbalovým klubom ŽP Šport Podbrezová, kde sme sa stali oficiálnym partnerom a dodávateľom oblečenia pre mládež. Rozpracovaných máme ale viacej futbalových klubov z vyšších súťaží, kde riešime už iba detaily spolupráce. V súčasnosti vstupujeme s našou značkou MEVA aj na český trh cez nášho oficiálneho distribútora. V českej republike máme vlajkovú loď futbalový klub FC Sellier & Bellot Vlašim, účastníka druhej futbalovej národnej ligy. O distribúciu našej značky prejavili záujem aj v Maďarskej republike, kde už riešime len finálne drobnosti. Našu značku MEVA sa snažíme pomaly dostávať aj von zo Slovenska a chceli by sme pokračovať aj ďalej do sveta. Čo sa týka spokojnosti, vždy sa spätne pýtame klubov alebo zákazníkov ako sú spokojní a som milo prekvapený, aký úspech má naša nová značka MEVA, a že zo strany zákazníkov je 100% spokojnosť. Som rád, že sme išli cestou vyššej kvality, veril som tomu od začiatku. Potvrdilo sa, že toto rozhodnutie bolo správne. 

 

Čo stojí za vašim úspechom a čím ste si získali toľkých zákazníkov?

Dnes už ľudia prestávajú mať záujem kupovať lacné a nekvalitné veci, pretože kvalita sa oklamať nedá a je rozdiel ak musia kupovať tréningové súpravy každý rok z dôvodu opotrebovania materiálu, alebo si kúpia kvalitnú súpravu, ktorá im vydrží viacej rokov aj pri tom najnáročnejšom tréningu. Naše tréningové súpravy sú testované okrem zdravotnej nezávadnosti aj na žmolkovitosť, oder a pevnosť šitia. Pri nezávislých testoch sme dosiahli najvyššie možné ohodnotenie kvality.  Našim zákazníkom vieme samozrejme predložiť všetky certifikáty a výsledky testov.

 

Na stránke máte zverejnené aj referencie zákazníkov, je pre vás spätná väzba, alebo názor zákazníka dôležitý?

Určite áno. Zákazník je u nás dôležitý a našou filozofiou je aj počúvať ľudí, na rozdiel od iných spoločností. Napríklad mnohí zákazníci si pýtali neónové farby dresov, preto teraz medzi novinkami uvedieme neónové farby – krikľavé fluo. Rovnako veľkú odozvu majú aj silikónové logá, všetci sú z toho nadšení. Je to v podstate taká novinka na slovenskom trhu a je to presne to, čo som chcel dosiahnuť, aby sme boli v niečom jedineční. Referencie nemáme ešte všetky na stránke, s vytvorením novej stránky ich budeme stále pridávať, ale pre mňa je najlepšou referenciou, ak sa zákazník opäť vráti. Vtedy viem, že je skutočne spokojný a naše produkty sú kvalitné. Tým sa mi len potvrdzuje to, že cesta, ktorou sme sa vydali je správna.

 

Momentálne na vašich stránkach prebieha súťaž o sadu dresov, kde futbalové mužstvá môžu zasielať fotky v dresoch MEVA. Plánujete podobné súťaže aj do budúcna?

Pre túto súťaž som sa rozhodol preto, aby ľudia videli, ako naše dresy vyzerajú reálne na futbalistoch. Rovnako môžu ľudia reagovať rôznymi komentármi a spätnými väzbami pod fotkami, kde sa skutočne zatiaľ neobjavila žiadna negatívna reakcia. Aj keď je do súťaže zapojené len maličké percento mužstiev, ktoré naše dresy vlastnia, som rád, že mužstvá posielajú fotky. Podobné súťaže sa snažíme robiť stále, či už je to oceňovanie jednotlivcov alebo mužstiev. Už teraz premýšľame nad ďalšou súťažou, pretože onedlho je tu marec, kedy značka MEVA  bude mať prvé narodeniny, takže určite pripravíme nejakú bombastickú akciu. Aj prostredníctvom takýchto súťaží sa snažíme byť s ľuďmi stále v kontakte. 

Máte aktuálne nejaké prebiehajúce alebo pripravované akcie pre zákazníkov?

Na zimu sme pripravili akciu, ktorá už prebieha. Keďže máme iba dresy s krátkym rukávom, a aj keď tak sledujeme moderný trend, tak málo futbalistov hráva v dresoch s dlhým rukávom, ale väčšinou nosia krátky rukáv a termo tričko, tak sme sa rozhodli pri každej zakúpenej sade dresu, pridať zadarmo termo tričko a k teplákovej súprave dostane od nás zákazník trojštvrťové tepláky. Zatiaľ, čo sme spustili túto akciu, tak je veľmi dobrá odozva na to.

 

Ako sa na trhu uchytila vaša novinka protišmykové ponožky MEVASOX?

Zatiaľ sme kvôli nedostatku času nerobili marketing okolo tohto produktu, ale napriek tomu sa veľmi dobre uchytil u futbalistov aj futsalistov, nielen zo Slovenska ale aj Maďarska a Čiech. Na novej stránke budú aj referencie, ktoré nám napísali samotní športovci, ktorí tieto ponožky používajú. Keď  sa začneme naplno venovať aj tomuto produktu, očakávam, že to osloví viacero hráčov. Všetci, ktorí to vyskúšali, prejavili spokojnosť a kupujú tieto ponožky aj naďalej.

 

Aké novinky čakajú na zákazníkov v roku 2017, okrem už spomínanej novej webovej stránky?

Čaká na nich rozšírená kolekcia oblečenia, ktorú uvedieme do predaja v polovici januára. Ide o vychádzkové súpravy s dlhým zipsom, nové modely dresov, 6 nových farebných kombinácii dresov a 12 nových farebných kombinácií teplákových súprav, nepremokavé šuštiakové bundy a brankárske dresy. Snažíme sa sortiment rozširovať podľa dopytu zákazníkov. Rovnako s novým sortimentom uvedieme aj nový katalóg 2017, na ktorom už pracujeme, novú webovú stránku a nové akcie. 

Za pomerne krátke obdobie ste si vytvorili solídne meno na trhu. Ako by ste zhodnotili vašu doterajšiu cestu?

Lež sme sa vydali svojou vlastnou cestou a vytvorili sme svoju vlastnú značku športového oblečenia MEVA, tak sme predávali skoro osem rokov taliansku značku Givova. Týchto osem rokov sa nedá len tak ľahko preskočiť, ale za toto krátke obdobie od marca 2016 sme urobili strašne veľký kus práce a snažíme sa neustále napredovať a prinášať nové nápady na trh. Myslím si, že ponúkame zákazníkom kvalitný servis, od vybavenia objednávky na počkanie, až po garanciu vrátenia peňazí. Uprednostňujeme osobný kontakt so zákazníkom, pretože mu dáme možnosť všetko si vyskúšať a posúdiť našu kvalitu za ktorou si plne stojíme. Najväčšou odmenou je pre nás spokojný zákazník, ktorý sa opäť vráti a odporučí nás ďalej. 

Súvisiaci obsah

Nachádzate sa tu: